Los bericht bekijken
Oud 25 november 2002, 16:50   #24
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve

De belangrijkste vraag die eigenlijk moet gesteld worden is: zal het drugsgebruik stijgen wanneer men het uit de strafwet haalt? Het antwoord is neen! Omdat ik uit ervaring weet dat velen het hier niet mee eens zijn, wil ik een aantal bewijzen aanhalen dat het toch wel degelijk zo is.
Nergens ter wereld wordt een meer repressief beleid gevoerd tegen drugs dan in de VS en nergens ter wereld ligt het aantal gebruikers en verslaafden hoger dan daar. Het is niet omdat je iets verbied dat het daarom ook niet wordt gedaan. In sommige gevallen heeft het zelfs het tegenovergestelde effect, dat weet ondertussen toch bijna iedereen zou ik denken. Toch blijven bewindmakers, zeker in de VS, blind voor dit feit.
Mogelijk leg je de verkeerde verbanden. Ongezonde voedingsproducten mogen ook niet. Dit is op zich al een reden om de vrije verkoop van drugs tegen te gaan. Om een ander voorbeeld te geven. Het wapenbezit is in de VS even hoog als in Canada, toch heet men in de VS 11.000 doden per jaar en in canada slecht een enkele tientallen. Is dat omdat moorden in de VS zwaar wordt aangepakt met de doodstraf en in Canada niet. Onzin dus, het zit hem in de houding van de bevolking.

mvg. Rogier
Ongezonde voedingsprodukten mogen nu toch ook niet, stelt u? Heu!?!
Moet ik hier een lijst geven met alle "ongezonde" voedingsprodukten die vandaag wettelijk toegelaten zijn? Hoelang denk je zelf dat die lijst gaat zijn?