Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2006, 10:39   #84
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Ik blijf het oneens zijn met de ban. Zoals Peter Johan bevestigde (en in tegenstelling tot de insinuaties van velen hier) heeft Werkgroep Morkhoven het forumreglement niet overschreden en al helemaal niet herhaaldelijk waardoor hij boven de 10 punten kwam en volgens het forumreglement dus een ban verdiende. Ik vind het bestaan van een forumreglement trouwens niet meer dan logisch. Maar deze ban heeft dus niets te maken met het overtreden van dat forumreglement.

Bovendien wil ik nog wel geloven dat Werkgroep Morkhoven geen gebruik heeft gemaakt van het meldingsdriehoekje om zich te beklagen over de betreffende threads/posts, maar zoals ik al eerder zei, werd er over een inmiddels verdwenen thread wel al enkele dagen eerder door een andere forummer geprotesteerd in dit subforum. Dat is ook misschien niet de juiste weg, maar Peter Johan heeft op die klacht wel gereageerd met de mededeling dat het over een "bagatel zou gaan" en de betreffende thread bleef ook staan totdat Werkgroep Morkhoven de klacht indiende. En pas toen werd de betreffende thread verwijderd. Dat de moderatie geen gelegenheid had om eerder in te grijpen klopt dus niet. Aangezien andere topics waartegen klacht werd ingediend nog wel bestaan, ga ik er van uit dat de moderatie ook vond dat de betreffende thread niet door de beugel kon en blijft mijn vraag dus waarom de moderatie niet eerder ingreep.

Zoals ik ook al eerder zei, zal dit niet de eerste klacht zijn geweest die tegen bepaalde posts/threads werd ingediend bij het CGKR. Misschien zelfs niet de eerste klacht van een forumlid. Het is best mogelijk dat andere forumleden dat ook al deden zonder dat (publiek) bekend te maken en dus ook zonder daarvoor geband te worden. Het bannen van een forumlid die dat wel bekend maakt, zal niet verhinderen dat er klachten bij het CGKR worden ingediend en zal er in ieder geval voor zorgen dat anderen die dat zouden overwegen dat in ieder geval niet aan de moderatie melden. Peter Johan ziet die publiekelijke bekendmaking blijkbaar als een bedreiging, maar bedreigingen zijn mijns inziens niet iets wat je publiekelijk doet (zie ook volgende paragraaf). Dat je het niet prettig vindt, kan ik natuurlijk wel begrijpen en mag je ook gerust laten weten, maar een ban vind ik te ver gaan. Ik meen trouwens uit de reactie van Peter Johan te begrijpen dat het het niet noodzakelijk een permanente ban is...

En tenslotte vraag ik mij ook af in hoeverre de klacht inderdaad tegen het forum gericht was dan wel tegen de betreffende forummers die de bewuste threads startten. Net zoals Anna List betwijfel ik in hoeverre het forum/de moderatie sowieso verantwoordelijk kan gesteld worden voor racistische posts/threads (behalve dan wanneer geweigerd zou worden bepaalde posts/threads te verwijderen wanneer dat gevraagd zou worden vanuit het CGKR). Zoals de post van duveltje382 trouwens illustreert, hoeft de moderatie zich al helemaal geen zorgen te maken over eventuele onterechte klachten.

En dan nog een vraagje voor de moderatie: stel dat je vindt dat een post/thread een overtreding is van het forumreglement, er geen reactie komt op een eventuele melding via het direhoekje en je daarmee niet akkoord bent, wat is dan de volgende stap die je kan ondernemen? Een PM naar één van de moderatoren?

Laatst gewijzigd door Edina : 5 oktober 2006 om 10:39.
Edina is offline