Oorspronkelijk bericht door
Derk de Tweede
Weet je wat veel erger is:
Kids ipv kinderen
Sale ipv uitverkoop
Shoppen ipv winkelen
Loop eens door een gemiddelde Nederlandse of Vlaamse winkelstraat en tel de Engelse woorden op gevels en etalages.
Of lees het tienerblad 'Girlz' en de damesbladen er op na.
Beautysalons, healthy skin, fashion for him and her......en zo kan ik uren doorgaan.
Ik werk in een instelling met een museumgedeelte.
Het woord museum mag niet meer, het moet Experience
worden.
De groepsafdelingen worden business units.....
Ik word er echt niet goed van...............
En in het Vlaams:
Parking, jobs.........
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer
Amen! En als je er wat van zegt, kijken ze je aan of je van Lillo komt. Ik heb in NL wel eens het idee dat men zoveel Engels gebruikt omdat men het Nederlands amper meer machtig is. Ik zal niet beweren dat mijn Nederlands perfect is, maar ik kan i.t.t tot vele klasgenoten wel een brief opstellen zonder dt-fouten, en dan ben ik afstuderend HBO-er(A1-opleiding)  .
|
We moeten ons niet zo storen aan typisch Vlaamse of bv Achterhoekse woorden.
De invloed van het Engels is echt iets om om tegen te bewapenen. Een deelgemeente van het dorpje IslAm-sterdam wil Isl-Amsterdam zelf officieel tweetalig maken: Engels en Nederlands, hoewel dat dus eigenlijk 4-talig zou moeten zijn.
Ddat plan van die deelgemeente komt dan ook van GroenLinks, die tevens vind dat er geen Nederlandse cultuur bestaat.

Landgenoten maakt u zich geen illusies. Nederlander zijn is louter een juridische aangelegenheid. Het heeft verder geen betekenis. We hebben niets eigens. We zijn geen voorvechters geweest van het homohuwelijk. Dolle mina's en provo's het waren luchtspiegelingen. Tenminste als u het verkiezingsprogramma van Groen Links mag geloven. Zij stellen:
‘Niemand hoeft zich geheel aan te passen aan dé Nederlandse cultuur, al is het maar omdat die niet bestaat.’
Cultuur is een leeg woord.
Voelt u zich ook zo goed begrepen door Groen Links?</B>