Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2006, 10:27   #68
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Waarom zou het inconsequent zijn om tegenstander te zijn van het CS maar toch geen voorstander van samenwerking met het VB?

Het CS impliceert dat men per definitie en onder geen enkel beding of omstandigheid met het VB zou wensen samen te werken.

Het standpunt van de N-VA is daarentegen, dat samenwerking met het VB op dit moment en onder deze omstandigheden niet wenselijk of mogelijk is, maar eventueel wél wanneer het VB zich later zou opstellen als een aanvaardbare politieke partner, hetgeen het "afschaven" van een aantal ruwe kantjes in het partijprogramma en het politieke personeel van de partij veronderstelt. Wat is daar tegenstrijdig aan?
Ik heb de indruk dat je mijn vorige bijdrage niet gelezen of begrepen hebt, want je herhaalt wat ik reeds weerlegde.

Politiek is een schaakspel, en het gaat hier helemaal niet over VB-standpunten die moeten 'afgeschaafd' worden.

Leterme moet weldra met Di Rupo gaan praten en niet over kleine patatjes. Dat wordt (hopelijk) al moeilijk genoeg met NVA als kartelpartner. Als NVA daarbij nog contacten heeft met het VB dan wordt dat helemaal onmogelijk.

Daarover gaat het en over niets anders. Het VB is wel bereid een compromis te aanvaarden maar niet bereid in te gaan tegen de belangen van Vlaanderen, zoals het in het veleden telkens weer het geval was. De PS beslist nog altijd.
Di Rupo wil een regeling die voor beide partijen een verbetering is. Wel bv ivm BHV is dat onmogelijk. BHV moet gesplitst worden zonder betalen, en daar wordt enkel Vlaanderen beter van.
Toen het vrouwenstemrecht ingevoerd werd waren er GEEN compensaties voor de mannen. Enkel de vrouwen werden daar beter van.

Ik hoop dat NVA zijn gunstige positie in de toekomst voluit zal benutten.
Bij CD&V wordt men een beetje ongerust over het grote aandeel van NVA in het sukses van het kartel CD&V-NVA.
De Stemmenkampioen peilde naar het aandeel van de stemmen voor CD&V, voor CD&V-NVA, of voor NVA. Het blijkt dat deze laatste twee aanzienlijk zijn.
Daarbij heb je het stijgend sukses van het VB als een stok achter de deur.
Als CD&V te weinig rekening houdt met NVA dan verliest het kartel en wint het VB.
BDW weet dat natuurlijk maar al te goed. Ik hoop dat hij een goede schaakspeler is.

Laatst gewijzigd door luc broes : 6 oktober 2006 om 10:27.
luc broes is offline