Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2006, 12:42   #75
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
1) Ik bezoek bijvoorbeeld al een tijdje politieke fora (niet steeds om er actief deel te nemen aan de discussie), maar heb toch moeten vaststellen dat de VB-sympathisanten die - zoals uzelf - op een eerlijke, constructieve, beargumenteerde manier willen discussiëren, eerder dun gezaaid zijn.
2) Ook in mijn eigen gemeente zie ik VB-mandatarissen die ik niet graag in het donker zou tegenkomen: haar afgeschoren, ferme biceps, in de jonge jaren nog zwartjes boven het vuur gehouden in Somalië, u kent het type.. ... U zal toch niet ontkennen dat dat soort mensen in aanzienlijke mate deel uitmaakt van het VB-electoraat?
3) (De gemiddelde VB'er die het goed kan vinden met vreemdelingen? Dat meent u toch niet ernstig?) En over die talrijke vlot meertalige VB'ers heb ik toch ook enige twijfels. (Zijn de laaggeschoolden overigens niet vrij goed vertegenwoordigd in het VB-electoraat?)

4) Maar ik vrees toch, mijnheer Broes, dat u niet echt representatief bent voor het gezelschap waarin u (op politiek vlak) vertoeft. Da's eigenlijk de tragedie van een aantal bekwame, verstandige en goedmenende mensen binnen het VB: de rest verbrodt het voor hen, vrees ik.. Maar uiteraard staat het iedereen vrij om zich te associëren met wie hij of zij maar wil, als men bereid is de consequenties daarvan te dragen.
5) Bijvoorbeeld het feit dat het VB er maar niet in slaagt om zelfs haar eventueel goede ideeën en inzichten in beleidsdaden om te zetten,

6) Wat die VB-programmapunten betreft: laat ik maar eerlijk toegeven dat ik het gewoon zonde zou vinden om tijd uit te trekken voor bezoekjes aan VB-websites.
7) Hoe zou het overigens komen, dat alle gemeentelijke VB-campagnes van de voorbije maanden als 2 druppels water op elkaar lijken
1) Dat is inderdaad juist, en dat geldt jammer genoeg voor bijna alle partijen en strekkingen.
Ik ben voorstander van een forum met nul-tolerantie waar elke overtreding onmiddellijk bestraft wordt.
2) ben je nu niet een heel klein beetje aan het overdrijven?
Wel toegegeven dat de ruwe bedreigde arbeiders die vroeger rood waren nu VB stemmen nadat ze door de eigen partij werden verwaarloosd en uitgescholden.
3) Ik ken in mijn onmiddellijke VB-omgeving meerder leden die met vreemdelingen getrouwd zijn. Echt ernstig.
Wel toegegeven dat minder geschoolden minder taalkennis hebben, maar dikwijls nog veel meer dan Waalse toppolitici
4) dank je wel voor het compliment. Maak je geen zorgen, ik voel me uitstekend in de partij en draag graag de consekwenties.
Ik vind het verschrikkelijk dat vele mensen zo rotsvast denken dat de tegenstander door en door slecht is.
5) Volgens Waalse politici loopt heel vlaanderen Leterme inbegrepen het VB achterna.
Jaren geleden koos het VB als eerste voor Vl. onafhankelijkheid. 43 %Vlaamse bedrijfsleiders nemen nu ook dat standpunt in;
Gister avond Bracke en Van Peel gehoord over de zwangere dochter van Blokwatcher Coeman die door Marokkaanse crimineeltjes in de buik wrd geschopt en uitgescholden voor hoer. Het parket liet Coeman in de steek en hij bracht het verhaal naar buiten.
Men deed er geen doekjes om en noemde alles bij naam. Er moet opgetreden worden. Het VB zegt dat al jaren, terwijl alle anderen zwegen en de Coemannetjes van vroeger uitscholden voor racist.
Ik denk niet dat de standpunten van het VB zo verkeerd zijn, en dat ze gelukkig maar navolging vinden.
Wanneer zal men eindelijk geen snellebelgen meer maken zonder taalkennis?
Hopelijk kan NVA weldra ook met heel wat verwezenlijkingen voor de dag komen. Ik wacht en zal ze toejuichen.
6) Do not confuse me with the facts, I have already made up my mind
7) Bracke verklaarde dat vrien en vijand moet toegeven dat de VB-propaganda voortreffelijk is. jammer!

Laatst gewijzigd door luc broes : 6 oktober 2006 om 12:43.
luc broes is offline