Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2006, 13:33   #49
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
precies , maakt niet uit of je in Brussel , Antwerpen , Eindhoven of Breda bent , we verstaan elkaar goed , ook al zijn de Brabantse Dialecten af en toe afwijkend

en in Breda word veel ABN gesproken , dan Streektaal , al worden er veel Brabantse Worden in de ABN versie gesproken
Ik was naar Bergen-Op-Zoom gefietst. In Erpe-Mere (waar ik woon) spreekt men een Brabants dialect, en ook mijn beide ouders spreken Brabants. Ik vraag in het AN (mogelijk met een licht Brabantse tongval) de weg in Bergen-Op-Zoom, en de dame begint de weg uit te leggen in het Engels. Ik moest nog eens duidelijk zeggen dat ik Nederlands sprak, want deze mede-Brabantse hoorde zelfs niet welke taal ik sprak.
In Amsterdam krijg je ook de helft van de keren een antwoord in het Engels, maar dat dat ook zo is op 20km van de Vlaams-Nederlandse grens... dat is toch al erg!

Maar als ik eerlijk mag zijn... Zelf hoor ik ook niet het verschil tussen het dialect uit Noord-Brabant of het dialect uit Holland. De enige twee Nederlandse dialecten die je kan onderscheiden zijn Nederlands Limburgs en Gronings. De rest is één uniforme Hollandse massa, als je 't mij vraagt...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden