Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Zeer veel allochtonen hebben dubbele nationaliteit. Dus eentje te veel!
Dus eenvoudig!
Toch wel kras dat linkse 'verdraagzamen' onmiddellijk de verdediging van regelrechte criminelen op zich nemen!
|
- Een niet populist zou zich afvragen wat "zeer veel" wel is.
- een niet polulist met eerlijke bedoelingen zou zich niet afvragen of "zeer veel allochtonen" een dubbele nationalitiet hebben, maar of "zeer veel misdadigers" een dubbele nationaliteit hebben.
- een niet populist zou zich ook afvragen of het zo maar kan in internationaal recht, om een burger de nationalitiet af te nemen, en zo, of dit altijd kan, of alleen maar voor zeer zware misdrijven. Hij zou er dan ook probern achter te komen hoeveel percent van de misdadige populatie nu eigenlijk onder dergelijke maatregel zou kunnen vallen.
- De niet populist zou dus na enig denkwerk en opzoekingswerk tot de conclusie kunnen komen dat het NIET eenvoudig is, en dat het maar een fractie van de geviseerde groep zou kunnen treffen.
Bovendien ziet een niet populist duidelijk een onderscheid tussen het in vraag stellen van populistische oplossingen om criminaliteit te bestrijden, en het "verdedigen van regelrechte criminelen". Ik vermoed dat je met verdedigen eigenlijk goedpraten bedoelt, iets wat ik bij mijn weten niet gedaan heb, maar je mag gerust gaan zoeken. Verdedigen is nog iets anders, want iedereen, zelfs de grootste bandiet heeft recht op verdediging in onze rechtsstaat. Populisten durven nogal eens een loopje nemen met onze rechtsstaat, het is namelijk zowat de grootste hinderpaal tussen hun populistische ideeen en de realiteit.