Discussie: Sylvie & Ramadam
Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2006, 16:00   #77
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Dan hebben jij en je partner geluk gehad. Mijn voorbeeld was zuiver hypothetisch trouwens.
Volgens cijfers uit klasse wordt nog steeds 75% van de allochtone jeugd uitgehuwelijkt, 95% van de allochtone jeugd zegt al a priori dat ze later met iemand van de eigen cultuur willen trouwen. Het toelaten van gedwongen huwelijken is in mijn ogen misdadig, en al op voorhand zeggen tot welke cultuur je partner moet behoren is niets anders dan racisme.
Het is mooi om zien (ik ken er zo ook enkele) dat er mensen zijn die een beklemmende, kleinzielige religie (islam is meer dan enkel een levensbeschouwing) achter zich kunnen laten, het zou nog mooier zijn als die groep wat groter was.

Geluk dwing je af!

Als er iets is wat ik geleerd heb uit mijn vaak toch wel vrij marketing gerichte richting in't hoger onderwijs, dan is dat da ik geen geloof meer hecht aan cijfers en zeker niet aan enquètes. Je kan letterlijk aantonen wat je, als je maar de juiste vragen stelt.

Een voorbeeldje, "95% van de allochtone jeugd zegt al a priori dat ze later met iemand van de eigen cultuur willen trouwen"

Hoe is de vraag precies gesteld om deze stelling te bekomen, maw, wat wil dit zeggen? Iedereen heeft wel een bepaald beeld van hoe zijn/haar partner eruit moet zien. Wil dat zeggen dat je ook met die ware zult trouwen? Hoogstwaarschijnlijk niet. Ik denk dat de meeste Vlamingen ook wel a priori zeggen dat ze met een Vlaming zullen trouwen, begrijp je waar ik naartoe ga?

Natuurlijk kun je tot 'verontrustende' stellingen uitkomen, hangt er gewoon vanaf hoe je ze interpreteerd, realiteit start nog steeds van in je eigen hoofd. Interpretatie mensen, met cijfers toon je alles aan!
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden