7 oktober 2006, 10:24
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus
Het gaat om een theologische hypotese waarover de Internationale Theologische Commissie zich heeft gebogen.
Door een hypotese te verwerpen of aan te passen, verandert er niets aan het fenomeen zelf maar wel aan ons inzicht over dat fenomeen.
Hoe kan iemand nu weten wat er gebeurt na de dood als er niemand terug komt om dit te komen vertellen.
Er bestaan 5 grote geloofstrekkingen op deze wereld. Alle 5 verkondigen ze iets anders voor na de dood. En 3 van de 5 geven de mensen die hen niet volgen de zekerheid dat ze het heel warm zullen krijgen na de dood als ze deze geloofstrekking niet volgen.
2 van deze geloofstrekking hebben in het verleden er niet voor terug geschrokken om mensen te vermoorden als zij zich niet onderwierpen aan deze geloofstrekkingen.
1 van deze beloofstrekkingen is zelfs vandaag nog bezig met mensen te vermoorden.
Dit is te vergelijken met het aanpassen van Newtons wetten van de zwaartekracht door Albert Einstein. De zwaartekracht is met het publiceren van de algemene relativiteitstheorie in 1915 ook niet plots op een andere manier gaan werken.
Als ik een geloofsovertuiging moet gaan vergelijken met wetenschap
Goed.
Alles wat omhoog gaat komt terug naar beneden.
Alles wat dood gaat komt terug tot leven. Dus het Christendom zit fout.
In het luchtledige is er geen verschil in valsnelheid en valt alles even snel.
Na de dood word er geen onderscheid meer gemaakt tussen jong en oud.
Weer zegt de RKK dat dit wel is, Wie te vroeg sterft word op zij gezet en moet in een wachtkamer blijven tot hij/zij oude genoeg is geworden in het aardse leven om gedoopt te worden.
Het gaat hier over het heil van gestorven kinderen die niet gedoopt zijn. Heel wat ouders die hun pasgeboren kind verloren hebben, vinden steun, troost en hoop in de wetenschap dat hun kind toegelaten wordt tot de hemel. Dat is in mijn ogen niet onbelangrijk.
Het is gewoon belachelijk te denken dat er ook maar iets veranderd omdat een paar oude mannen hebben zitten vergaderen en hebben besloten dat ongeboren kinderen nu plots wel tot de hemel worden toe gelaten.
Zelfs de regel dat ongedoopte kinderen er niet zouden binnen mogen is belachelijk.
Want Jezus zelf heeft gezegt, laat de kinderen tot mij komen en hij is zelf pas gedoopt geworden als volwassene.
Kan je mij dan eens uitleggen waar een bende overbejaarden die zelfs niets weten over kinderen en zich al meer dan 1500 jaar van de wereld afzonderen, het recht vandaan halen om deze woorden en daad te negeren en waarom zij zouden kunnen beslissen dat kinderen die perfect voldoen aan de eisen, woorden en daden van Jezus, niet tot hem zouden mogen gaan.
Neen. De regels zijn niet veranderd, die zijn de afgelopen 2000 jaar hetzelfde gebleven.
|
Voor God zijn de regels idd nooit veranderd, die staan als vast vanaf de dag dat de Bijbel is beginnen te bestaan. Het zijn enkel een paar overbejaarden die denken dat enkel zij bekwaam zijn om ons te zeggen wat er in staat en wat wij mogen weten en doen.
En nee, ik heb niets tegen de RKK, ik ben hen zelfs dankbaar voor het bewaren van de oude geschriften. Maar ik ben razend op hen omdat ze zoveel hebben vernield en omdat ze denken dat enkel zij vanuit het Vaticaan kunnen zeggen wat de mens mag doen en wat hij niet mag doen.
En dat ze de toegang tot zoveel uit ons verleden onmogelijk maken.
Ik zou heel graag hebben dat deze overbejaardenbond nu eindelijk eens alles wat in hun gebouwen verborgen ligt zouden vrijgeven voor de wetenschap. En van mij mogen ze gerust eisen dat deze zaken verder onder hun bescherming blijven en hun toezicht. En dat deze zaken niet zomaar over heel de wereld mogen rondreizen.
Als zij ze maar vrij geven voor de wetenschap, zonder zich te bemoeien met watwel en wat niet mag onderzocht worden en wat wel en wat niet mag vrijgegeven worden aan de mensen.
|
|
|