Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2006, 13:28   #1
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard Net gestemd in Wetteren:niet tevreden over hokje/potlood

Hallo,

ik heb net gestemd in Wetteren.

Ik ben niet tevreden over de omstandigheden waarin dit gebeurde.

Er waren meerdere stemhokjes naast elkaar, ik kon het achterste niet nemen. Er waren geen gordijnen, kortom : wanneer de persoon achter mij passeert kan die doodleuk mijn formulier zien.

Het potlood dan : een (tegen het moment dat ik toekwam) kort stomp dingetje, dat aan de rechterhoek van het tafeltje aan een echt kort kettingetje vasthing. Dit is letterlijk een benadeling van links : de partijen die links op het formulier staan. Wie zijn formulier netjes in het midden legt van het tafeltje is niet in staat om met dat potlood tot bij de meest linkse partij te geraken.

Het tafeltje dan : een hellend vlak. Op zich valt dat nog mee, maar het is ook nog eens tamelijk kort, korter dan mijn formulier voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Al deze dingen lijken misschien banaal, maar in principe bemoeilijkt het het stemmen op bepaalde personen of lijsten.

Ik vroeg me af : is dit overal zo? En wat vinden jullie daarvan? Ik heb geen zin om in 2007 weer zo te stemmen, vroeg me af of ik dit ergens kan melden...
evilbu is offline