Ik was tegen de Amerikaanse invasie in Irak, omdat de VS geen mandaat had van de VN, ik hun motieven bedenkelijk vind, en omdat de Irakezen er nu toch niet zoveel beter aan toe zijn, of wel? Een andere gecontroleerde maatschappij, maar nog steeds gecontroleerd, chaos, geweld, ...
Was het zo geweldig onder Saddam? Nee, maar er waren andere manieren om hem daar weg te krijgen...
Ik negeer bovendien de ravage van de Palestijnse zelfmoordactivisten niet, dit is verwerpelijk, en moet bestreden worden. Ik wil alleen maar zeggen, dat Israël tenminste voor een groot deel verantwoordelijk is voor de voedingsbodem van deze zelfmoordenaars, door discriminatie, het zich zelf niet houden aan regels, etc. Iemand opblazen vind ik bv. nogal louche, zo iemand heeft niet eens de kans zich te verdedigen voor een rechtbank. Die hekken die ze nu plaatsen: waarom moet dat op Palestijns grondgebied? Los van de de hekken zelf, maar zij willen omwald zijn, dat ze dat dan doen op hun grondgebied. Ik zet ook mijn omheining niet door het rozenperkje van de buur...
|