Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
Ik snap wel wat je bedoelt. Maar is het niet zo dat men, als men die goedkeuring niet "krijgt" men eerder meestal in botsing komt met die anderen? En is "steeds in botsing komen" niet eerder een beperking in relatieve "vrijheid", daar waar men, indien dit niet zo is, eerder op zijn gemak zijn gang kan gaan (en dus kan genieten van een relatieve vrijheid)?
|
zoals je zelf zegt is die vrijheid dan relatief. En mij zegt de absolute vrijheid meer.
een allereerste voorwaarde om mentaal echt vrij te zijn is je van wat de anderen van je denken geen ene reet aantrekken
zoniet dan handel je steeds vanuit wat je denkt dat anderen van je verwachten - wat vaak dan nog niet eens klopt
de meeste mensen zijn niet wie ze zijn - ze zijn wie ze denken dat de anderen vinden dat ze moeten zijn
en wat is het resultaat ervan ?
jij bent bvb een persoon die zich nogal naar de normen schikt - en voel je je vrij ?
ik trek me van de normen geen reet aan - ik kan je verzekeren dat ik me ( zeker mentaal - en dat is het belangrijkste ) zeker en vast vrij voel