Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE
Beste: Ik wens met ElFlmaenco geen dialoog omdat die persoon mij systematisch probeert belachelijk te maken op dit forum en mij nergens met argumenten kan beantwoorden. Ik sta open voor discussie maar niet voor spelletjes met woorden. Ik voel heel duidelijk dat ElFlamenco mijn standpunten niet kan verdragen. Voorts heb ik nergens een vraag gesteld. Wie gaat er nog naar de kerk? Is niet als vraag op te vatten, maar als uitspraak. Bedoelende: er gaat toch veruit niemand meer naar de kerk. Moet ik dat nu echt uitleggen? Blijkbaar. Een discussie-forum hoort inderdaad om argumenten te gaan en niet om spelletjes waar ik nu weer m'n tijd aan het verspillen ben.
|
Er gaan nog steeds mensen naar de kerk en hun aantal is, hoewel verminderd tegenover vorige eeuw, niet gering. Dus zeggen dat de katholieke kerk in België geen of nauwelijks aanhang heeft, klopt niet.
Daarnaast begrijp ik uw opmerking "
De kerk is niet fundamentalistisch omdat het daarvoor de aanhang ontbreekt." niet. Wilt u daarmee zeggen dat als de katholieke kerk meer aanhangers zou hebben, ze wel fundamentalistisch zou zijn? Indien ja, dan is uw opmerking niet correct. Want ook in gebieden waar de katholieke kerk een grotere aanhang heeft dan in ons land, is zij niet fundamentalistisch.
Tenzij u een andere definitie van fundamentalisme hanteert dan de definitie uit de openingspost, nl. het rebelleren tegen de moderniteit. Maar in dat geval zou ik graag uw definitie horen, omdat we anders naast elkaar gaan praten.