Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2006, 19:44   #3
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eisie Bekijk bericht

1. Ik denk dat de situatie verschillend is voor een westerse vrouw dan voor
een Islamitische vrouw.

2. Toen ik mijn eerste en nog steeds bestaande relatie begon heb ik van bij het begin laten verstaan dat één klap of een poging daartoe onmiddelijk zou resulteren in een scheiding . Een gewaarschuwd man is er TWEE waard!

3. Een Islamitische vrouw , ook Aziatische vrouwen ;worden als jong meisje al onderdrukt . Een alleenstaande vrouw is een rariteit dit wordt zeker niet getolereerd, onmiddelijk zal zij het statuut van Hoer krijgen , ook al zijn daar geen bewijzen van . Zij worden door hun vader , broers onderdrukt en krijgen te horen dat alleen het huishouden hun domein is. Kleine jongetjes lopen al met vriendjes op straat , meisjes moeten thuis blijven mogen niet sporten of enig kontakt hebben buiten school dan .
Hoe zouden deze vrouwen ingeval van huiselijk geweld kiezen voor de
onbekende en boze buitenwereld ?
Als zo'n meisje getrouwd is ,al dan niet uitgehuwelijkt en er is een probleem tussen haar en haar man moet ze ook niet gaan uithuilen bij haar ouders,
zij is immers nu het BEZIT van haar man !

4. Ik begrijp niet dat wij westerlingen die gevochten hebben voor gelijkberechtiging van man en vrouw niet konsekwent optreden en deze praktijken FORS aanklagen ? Ik wijs hiervoor beschuldigend naar het pamperbeleid van de Politiek Correcten die te bang zijn om hiervan een discussiepunt te maken
1. De situatie is misschien wel verschillend, maar het resultaat blijkbaar ook : partnermoord gaat toch nog wel een stap verder dan besnijdenis, niet ?

2. Ik ben heel blij voor u dat u zo sterk in uw schoenen staat, en ik hoop van harte dat u nooit het slachtoffer van partner- of ander geweld wordt.

3. Ik vrees dat u de waarheid hier toch een beetje geweld aandoet, hoor. Veel hangt af van de lokale cultuur. Er bestaan overal ter wereld sterke vrouwen die zich door niets of niemand laten doen (en gelukkig maar), en ook in Azië (al of niet Islamitisch) zijn er verschillende lokale culturen die in mindere of meerdere mate 'vrouwvriendelijk' zijn.
Ik zal u één naam geven die u eventueel - mocht u dat willen, natuurlijk - kunt 'googlen', zodat u uw wereldbeeld wat kunt bijschaven (ik wil er uitdrukkelijk op wijzen dat ik u helemaal niet wens te indoctrineren, het staat u vrij uw eigen conclusies te trekken).

Hier volgt de naam : ' Rania al-Baz ' (TV-presentatrice in Saoedi-Arabië)

4. Ik steun in deze materie de VN-organisaties die van die gelijkberechtiging werk willen maken, en ik hoop dat die wantoestanden zo snel mogelijk verdwijnen.
Ik denk dat onze eigen politici al langer weten dat er niet eens meer gediscussieerd hoeft te worden, maar dat integendeel preventieve actie ten zeerste aangewezen is.

Het aantal vrouwen dat in vluchthuizen een toevlucht zoekt neemt immers nog steeds toe, en dat heeft als gevolg dat er steeds méér middelen nodig zijn om voor een deftige opvang te zorgen. En die middelen worden nog altijd bij de overheid gezocht.

Vriendelijke groet,

djimi
djimi is offline   Met citaat antwoorden