Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2006, 12:06   #275
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Er zijn heel wat mensen in Belgie die in absolute armoede leven. Niet zo erg in de Sahel, hoor ik de critici al zeggen. Dat klopt.
Maar je moet echter met enkele dingen rekening houden:
-In de Sahel, of in andere arme gebieden is iedereen arm. Verzacht dat het arm zijn ? Neen, natuurlijk niet. Maar armen in Belgie krijgen nog een extra probleem : Zij zijn arm, en de rest is "rijk". Daarmee wil ik zeggen: het vreet arme ouders op als ze zien dat de klasgenootjes van hun kind dure kledij hebben, duur schoolgerief hebben en bij Sinterklaas, Pasen en Kerstmis steeds vele en dure cadootjes krijgen. De armen moeten het met heel wat minder doen, het is dan ook normaal dat ze niet veel gaan inzitten met de Sahelbewoners. Dat klinkt mss vreemd, maar zo is het wel.
Bovendien is er in Belgie iets mis. Vandaag werkt 40% van de bevolking. De andere 60% werkt niet. Dat is onhoudbaar: de sociale zekerheid kan dat niet aan.
- Arm zijn is in Vlaanderen een taboe.
De mensen in plattelandsdorpjes hebben er natuurlijk nog geen last van, maar er zijn steden waar de criminaliteit een enorm probleem is geworden. Autochtoon of allochtoon maakt niet uit, criminelen moeten weer echt gestraft worden, het huidige knuffelbeleid werkt niet.

Ik lees dat je een allochtoon bent (voor zover je van iemand die hier al 30 jaar woont nog kan zeggen dat hij allochtoon is). Blijkbaar heb je je ook aangepast: de taal geleerd, werk gezocht en gevonden...

Als ik dan sommige van je postings lees, merk ik precies een soort van haat tegen iedereen die commentaar durft te geven.

Bemerk echter 1 ding: Criminelen, mensen die zich niet willen integreren... wat dragen die bij tot de maatschappij ? We moeten kordaat optreden tegen iedereen die de "welvaartmaatschapij" in gevaar brengt. We moeten ze de ogen openen en laten inzien dat je als gast rechten en plichten hebt. De criminelen moeten we laten inzien dat criminaliteit niet kan.

Ps: Dit is niet racistisch bedoeld.
Ik zou zeggen, ze de rechten van een Belg en de plichten van de koran. Wat kan hen de Belgische plichten schelen. Dat gaat niet door de beugel!

Laatst gewijzigd door Lodi : 12 oktober 2006 om 12:07.
Lodi is offline