Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2006, 20:08   #587
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bespeur ik hier een eventueel pleidooi voor het invoeren van de sharia? (wetten+geloof+Allah's wil?).

O.a. alle ongelovigen moeten daarbij naar de gaskamers (modern equivalent van hoofdje afkappen, alhoewel ze dat in Irak nog niet weten).
De wetten zijn eeuwigdurend vast en de mindergelovigen moeten luisteren naar de goede gelovigen!

Is dat niks voor Jantje dan?

Bovendien blijven de vrouwen verplicht achter hun gordijnen zitten en moeten ze zowel voor man als kroost zorgen als - uiteraard - onderdanig zijn tegen de heer des huizes - of ze krijgen geen eten meer!

Het toekomstbeeld voor jantje?
Waarom moet je een Goddienst wet willen invoeren als je enkel vraagt om te zorgen dat er terug een leefbare maatschappij komt.
30 jaar geleden was hier ook geen Sharia, maar werden jongeren die zich niet gedroegen deftig onderhanden genomen door rechters en wet.

En ik ben echt niet aan het pleiten om de vrouwen terug achter het fornuis te krijgen.
Verre van, maar is dat het antwoord als je zegt dat de ouders meer terug hun verantwoordelijkheden moeten opnemen voor de opvoeding van hun kinderen.
Moet je niet vragen hoe erg het gesteld is met onze maatschappij.
Als je de vinger op de wondes durft leggen begint men over gaskamers en Sharia en vrouwenmishandeling.

Wel er zijn wel andere oplossingen, maar het probleem is dat de ouders dan een stuk van hun vrijheid kwijt zijn.
Dan kunnen ze niet meer naar de bowling en niet meer gaan fitnessen en niet meer gaan ontspannen met hun vrienden en vriendinnen.
En geen 3 auto's voor de deur hebben staan.
En geen kuismeid betalen.

Nee, de vrouw hoeft van mij echt niet thuis te blijven.
Er zijn zelfs vrouwen die meer verdienen dan hun mannen en waar de man dus beter zijn werkuren kan verminder dan de vrouw.

Maar ja, er zijn blijkbaar mensen die slechts twee levenswijzen kennen.
Of de amerikaanse of de arabische. Zielig en triestig voor de kinderen en de jeugd van vandaag. Verwonderd mij nu niet meer dat er zoveel fout loopt in onze samenleving.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden