Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2006, 20:26   #74
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
over zelfzuchtige genen heb ik al wel meer gehoord, en gelezen.Maar het boek dat ik net begonnen ben kan je gedeeltelijk op internet lezen:www.lejardindeslivres.com/PDF/le-principe-de-lucifer-pc.txt
dank je carlgustaaf.. ik zal het ens bekijken als ik de tijd heb
Citaat:
de eerste 30 bladzijden hebben me in elk geval bevallen. Interressant.Wel in het Frans.
ai... de taal der zuiderburen ...tjah .. 't zal me wel lukken
Citaat:
Taoîsme ken ik niet zo, trouwens ,
taoïsme is een filosofische stroming ( kent zijn wortels vanuit de oosterse wereld ) die de wereld, het universum als één geheel beziet
alees is innig in elkaar verstrengeld en elke actie gaat dusgevolge weer wat anders teweeg brengen etc
tao betekend letterlijk 'pad', dacht ik, in de zin van levenspad/levenswandel
er is een overkoepelend pad 'dao' genaamd die je als universele wet kan bezien
men werkt geloof ik met symbolen en kleuren om bepaalde kenmerken te benadrukken
de hele ironie is nu net dat sinds de quantummechanica deze niet deterministische volledig vergeten filosofie terug uit de kast is gehaald...
niet moeilijk als je bedenkt dat in net in dit vakgebied er geen sprake meer is van oorzaak/gevolg , vaste plaatsvectoren vervangen dienen te worden door waarschijnlijkheden, interferentie tussen waarnemer en waarneming ....
er is zelfs een proef, waarvan ik de naam helaas vergeten ben, die aantoont dat twee deeltjes op veree afstand ook met elkaar in 'contact' zouden staan
naar anaologie van de 'kenmerken' in het taoïsme heeft men hier ook heel wat extra grootheden moeten toekennen met allerhande leuke namen

Citaat:
de meeste van mijn ideeën heb ik niet uit boeken, of meegekregen van Meesters.Toch niet bewust, in elk geval, want we zijn dus allemaal in zekere mate gemanipuleerd hé, al was het maar door onze eigen...genen.
zeker de moeite dat boekske

Laatst gewijzigd door praha : 12 oktober 2006 om 20:26.
praha is offline   Met citaat antwoorden