Geysen brengt neutraliteit VRT in gevaar..
aldus minister Bourgeois.
Citaat:
Geysen is niet verkozen maar voert de besprekingen voor het vormen van een coalitie in Lier.
Het postelectoraal kartel onderhandelt nu met CD&V en de VLD van burgemeester Marleen Vanderpoorten om de komende zes jaar samen de stad te besturen.
Vooral over de verdeling van de mandaten bestaat onenigheid. Lier Leeft en Lier&Ko hebben samen de meeste zetels en eisen de burgemeesterssjerp. Maar daar gaat huidig burgemeester Vanderpoorten niet mee akkoord.
Dat Geysen betrokken is bij deze onderhandelingen, brengt de neutraliteit van de VRT in gevaar, vindt Bourgeois (foto). De minister had eerder al problemen met het feit dat Geysen op een lijst stond, ook al was dat als onafhankelijke.
Aanpassing van deontologische code?
Bourgeois zegt dat de gedelegeerd bestuurder nu moet beslissen of er maatregelen moeten worden genomen. Bourgeois denkt bijvoorbeeld aan een aanpassing van de deontologische code voor het VRT-personeel.
Nu al staat daarin dat journalisten en schermmedewerkers zich niet politiek mogen engageren. Bourgeois wil dat uitbreiden tot "personeel met een dragende functie".
Voorzitter van de raad van bestuur Guy Peeters deelt de mening van minister Bourgeois. Hij vindt de actieve rol van Geysen bij de onderhandelingen "storend en schadelijk". Een aanpassing van de deontologische code vindt Peeters ook een goed idee.
|
WELKE NEUTRALITEIT van de VRT ?????????
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.
PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
|