Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Je mag gerust voortdromen, maar ik vrees dat je volledig fout zit.
Ik ken(de) vb. een zéér gematigde marokkaanse jonge gast. Intelligent. Perfect en zelfs bovenmatig schitterend Nederlands. Hoger diploma. Volkomen geïntegreerd (zo leek het). (Had blijkbaar ook Vlaams oefen-lief...). Zijn vers-geïmporteerde vader had trouwens een gediscrimineerde job als kaderlid bij een grote Antwerpse Multinational. Eigenaar van twee grote burgerwoningen.
Zijn intelligentie bleek (volgens mij o.a.) uit het feit dat hij zich vierkant verzette tegen de eis van zijn ouders (moeder!!! 30 jaar hier, geen letter nederlands) om in Marokko een bruid te gaan halen (kopen dus).
Hij heeft gelukkig hier een Marokkaanse bruid gevonden. (Uiteraard geen Vlaamse Nele, daarvoor was het te verdraagzaam?).
Vanaf dan was het gedaan: AEL all over, aanslagen op (zijn "hometown Antwerpen" (ondertussen Spallochtonië genaamd) mochten ineens, alhoewel hij na het behalen van zijn hoger diploma onmiddellijk werk had gevonden werd hij "gediscrimineerd", het vorige pintje dat hij dronk werd afgeschaft... De maagdelijke toestand (die hij al lang kwijt was) werd terug geïnstalleerd.
Kortom: de perfecte niet-integreerbare, hoger opgeleide tweede generatie allochtoon was geboren!
(en ik ken er dus nog eentje).
Wat zei je? Islam niks mee te maken? Alternatief bieden? (welk alternatief? moeten ze nog een Lotto winnen bovendien?).
|
Circe,
Als je mijn basisregels voor verblijf in dit land leest, dan begrijp je dat dergelijke zaken dus niet meer kunnen.
En dat gedrag van die moeder is dus gewoon omdat zij de kans heeft gekregen zich in haar eigen wereld op te sluiten.
Het is net door de laksheid en het achterna lopen van Amerika dat wij hier problemen hebben.