Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2006, 19:16   #8
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Als "links" ooit uit zijn delirium komt, en de toestand nuchter aanschouwt ....

sorry onmogelijk denk ik....

Maar kom even samenvatten : Vreemdelingen wijzen de multiculturele maatschappij af.
Bijna geen aanwezigheid op 01.10 concerte, buiten voor de Patrick bijna geen stemmen voor autochtonen.....

EIGEN VOLK EERST.

Hoe klinkt dat in het Marokkaans of in het Turks ?
Ja, de verkiezingstegenvaller blijft een moeilijk te slikken pil voor het VB en zijn gelijkgezinden...

Groepen die zich ondervertegenwoordigd weten, voelen altijd een sterke drang om daar verandering in te brengen. Vrouwen hebben bijvoorbeeld altijd sterk de neiging gehad om op vrouwen te stemmen, holebi's op holebi-kandidaten, arbeiders op arbeiders, en dus ook allochtonen op allochtone kandidaten. Als je uitgaat van democratie in de gedaante van 'representativiteit', dan is dat volstrekt logisch (voor alle duidelijkheid: zelf ben ik een andere mening over democratie toegedaan). Bovendien leidt het beperkte aantal allochtone kandidaten op de lijsten ertoe dat allochtonen geen of weinig selectie maken en elk van de kandidaten hun stem geven.

Ten slotte merk ik op dat 'n beetje politicus inspeelt op demografische veranderingen. Als je vanuit je apartheidsideologie niet elke inwoner van pakweg Antwerpen beschouwt als een volwaardige burger, wiens verzuchtingen gehoord moeten worden, maar slechts op één bepaald segment mikt, met een programma dat vijandig is t.a.v. het andere segment, dan moet je je eigen ideologie en strategie in vraag gaan stellen i.p.v. het andere segment te culpabiliseren.
Den Duisteren Duikboot is offline