Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Of het langs 1 kant wordt belicht is subjectief. Maar misschien wordt in Amerika dan weer vooral het Israëlische standpunt belicht.
|
Ik heb er geen enkel probleem mee om dat toe te geven ... Israel is al 50 jaar een bevriend land van de VS en de enige democratie in het Midden Oosten ... In de VS zijn dit 'attributen' die mensen respecteren en zich willen inspannen voor het behoud ervan ...
Mijn probleem is dat, elke keer ik naar Europa ga, me er enorm aan erger dat Europeanen echt niet door hebben hoe zij informatie van slecht 1 standpunt krijgen (ik zou bijna durven zeggen, bijna tot een lichte brainwash toe) en de meeste Europeanen er echt wel van overtuigd zijn dat zij objectieve informatie krijgen toegespeeld waardoor ze anti-Israel/Pro-Palestijns zijn ... Met andere woorden, Amerikanen begrijpen wel dat de media een standpunt uitvaardigen maar omwille van het feit dat Israel democratisch is en een heel goeie vriendschapsband heeft, wil men ze wat meer crediet geven ... Europeanen twijfelen niet aan de informatie en standpunten van de (tot voor kort staats(!)-)media en concluderen dat de Israeli's de slechte zijn, de Arabische landen de goeien ....