Discussie: Hoe straffen
Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2006, 17:33   #21
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
gewoonlijk gebeurt er hier wat in Amerika al 20 jaar bezig is...dus binnenkort ga je hier mischien ook de nul-tolererantie krijgen, en de gevangenis-bizzness die daarmee gepaard gaat: ge vliegt voor het minste of geringste de bak in, maar de bak is een privé-zaak, die je aan het werk zet.Je krijgt enkel een deel van je salaris, om in je eigen onderhoud en eventuele extraatjes te voorzien (tv, sigaretten enz), de rest gaat naar de "eigenaar" van het gevang.Aan de Staat kosten de gevangenen niets meer, en "gevangenis-uitbaters" hebben goedkop werkvolk, kunnen dus aan een lagere prijs hun produkten verkopen...het kapitalisme ten top, de droom van elke Grote Baas, de Nieuwe Slavernij...
Gedaan met lachen, Bhairav: een paar gram weed op zak, hop! Naar de gevangenis, en...hard werken, voor héél weinig centen...Vermakelijk? Minder saai? Een aangenaam oord om te vertoeven?
Als de overheid hier een goede contole op uitoefend kan dit nog werken.
Maar wsl zal dit niet gebeuren. De overheid zal blij zijn er vanaf te zijn en het lot van de gevangenen zal hun nog weinig kunnen schelen vrees ik.
Dat lijkt mij er wat over te gaan.
Beter lijkt het me in de richting te gaan van hetgeen de schoofzak en Jozef Ostyn voorstellen.

Wat van mijnentwege meteen ook een antwoord is op Bhairav's laatste vraag.
satiper is offline   Met citaat antwoorden