Discussie: Legaal??
Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2006, 11:37   #9
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik vraag mij zo'n klein beetje af tijdens wat voor activiteit deze foto's genomen zijn.
Niet dat ik er iets mee te maken heb, zeker niet -op het eerste gezicht wil ik er ook niks mee te maken hebben-, maar ik vroeg me dat zo eens af.
Dat mag u zeker weten.

Citaat:
6-08-2006 16:06 Riksken

Toevallig een demonstratie gehad van draagbaar gps toestel. Ben het merk al vergeten. Leek me best wel handig dingetje. Ingebouwd kompas werkte niet echt nauwkeurig maar je werd automatisch gecorrigeerd als je afweek.

Een van de grote gebreken is het kleine scherm. Hierdoor is het onmogelijk om een inschatting te maken van het terrein dat zich uit het gezichtsveld bevind. Een route van bv 100km uitstippelen leek me onmogelijk.
Hoe het toestelletje werkte bij extreme koude of warmte kon men mij niet zeggen, maar hoogstwaarschijnlijk zullen dergelijke omstandigheden wel hun invloed hebben op de goede werking.
Ook de beperkingen door de batterij maakt het toestel nog onbruikbaar voor langere periode (meerdere dagen of weken en langdurig gebruik, bv. op terrein met veel natuurlijke hindernissen).
Volgende week gaan we er eens eentje uitgebreid testen. zal onze bevindingen hier dan wel neerpennen.
De interesse is gewekt, maar voorlopig houd ik mij bij mijn stafkaartjes, afstandsmetertje en kompas.

Citaat:
17-08-2006 13:08 Riksken
Dit weekend 65km bepakt en beladen op onverhard, modderig afgewisselend rotsachtig terrein. De route werd constant onderbroken door natuurlijk hindernissen zodat er rotsgeklommen, rappel, deathride, spleten doorwurmen, 8km tot kniehoogte in sterk stromend water ondertussen een zelfgemaakt vlot voorttrekkend, door bramen en doornenstruiken. Zelf de weg zoekend met behulp van stafkaart en kompas en grtendeels 's nachts.