Rol Bettina Geysen in Lierse onderhandelingen is ,,storend en schadelijk''
BRUSSEL - Guy Peeters, voorzitter van de raad van bestuur van de VRT, deelt de mening van Vlaams minister van Media Geert Bourgeois (N-VA) dat de rol van VRT-topvrouw Bettina Geysen in de politieke onderhandelingen in Lier de VRT kan schaden.
,,Ik vind het storend en niet goed voor de organisatie van de VRT'', aldus Peeters in een persoonlijke reactie aan Belga.
Vlaams minister van Media Geert Bourgeois had donderdag opnieuw vraagtekens geplaatst bij de politieke activiteiten van Bettina Geysen, VRT-directeur nieuwe media. Geysen speelt blijkbaar een actieve rol bij de politieke onderhandelingen in Lier. ,,Ik vrees dat dit de VRT schaadt'', aldus de minister. Bourgeois vindt de tijd rijp voor een evaluatie en uitbreiding van de VRT-gedragscode.
Peeters sluit zich daarbij aan. ,,Ik vind het gênant dat topmensen en topkaderleden zo'n actieve rol spelen. Dit is storend en niet goed voor de organisatie van de VRT'', aldus Peeters. Hij stelt ook een paradox vast. ,,Terwijl er bakken kritiek is geweest over de politisering in de raad van bestuur gaat een topdirecteur op een politieke lijst staan'', aldus Peeters.
Peeters benadrukt wel dat het gaat om een persoonlijke visie. ,,De gedragscode is een operationele aangelegenheid en dat is een zaak van het management''. Peeters zelf zou een gedragscode voor topkaderleden alvast een goede zaak vinden.
|