Los bericht bekijken
Oud 16 oktober 2006, 11:02   #5
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben totaal gechoqueerd. IK WIST DIT NIET!

Als we dan nu even terug naar Antwerpen keren begint het me nog duidelijker te worden.

Gezien het totale aantal SPA kiezers (partijstemmen dus, hopelijk telt daar nog één persoon, één stem?) heeft SPA sowieso 22 zetels.
Als alle allochtonen die op spa gestemd hebben, ineens ook alle allo kandidaten hebben aangeduid, dan zijn in principe 1250 allochtonen voldoende om alle 7 allochtone kandidaten te verkiezen? (de laatste zetel was voor iemand met 1230 stemmen) -
(ze moesten enkel goed op de hoogte worden gebracht van ons democratische kiessysteem).

Ik geloof nu echt niet dat ik zo achterlijk ben dat ik de enige persoon was die dit nieuwe systeem niet kende: honderdduizenden zullen het met me eens zijn.
Ik denk niet dat het een nieuw systeem is, is altijd zo geweest dacht ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bij de volgende verkiezingen ga ik me dus lekker amuseren met �*lle vrouwtjes aan te stippen, of �*lle autochtoontjes, of �*lle allochtoontjes. In elk geval ga ik veel aanstipplezier hebben.
Er zijn inderdaad nogal wat strategieën denkbaar met dit vrij idioot systeem.
Bij kartellijsten bijvoorbeeld.