16 oktober 2006, 13:43
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Was dit de eerste en énige mens soort die hier heeft rondgelopen?
Als de mens zijn evenbeeld is waarom zijn er dan zoveel verschillende soorten geweest. En dit is dus een verklaring uit één van de boeken over hem. Wel in dat zelfde boek staat dat zijn zonen zich zijn komen vermenigvuldigen met onze vrouwen op aarde.
Als wij zijn evenbeeld zijn dan hebben zijn zonen toch maar weinig respect gehad voor dat evenbeeld en hebben zij het enkel gezien als een lustopject.
Welke hogere machten. Als ik niet geloof dat er hogere machten zijn hoe kan ik er dan bang voor zijn?
Dat zal enkel de toekomst kunnen uitwijzen, maar ik denk niet dat ik dat nog zal meemaken, ook al wil ik wel 150jaar oud worden.
|
We spreken over iets dat toch al als "mens" kan worden aanzien dan zou ik zeggen iets dat enige moraal, verstand,... iets menselijk heeft dat is +-50 000 jaar terug->homo sapiens!
We zijn geen evenbeeld doch wel "naar zijn beeld gemaakt", de nuance is belangerijk! Het gaat hem om de "mens" in het algemeen; zijn goede zowel als zijn slechte kant, zijn emoties en zijn pijn,... God heeft geen ZOONs nog DOCHTERs of toch wel...iedereen en alles! Een boek is iets gevaarlijks; moet je mee opletten en nooit te letterlijk nemen en vooral zeer critisch lezen!
Romeo, Romeo, wherefore art thou, Romeo? Deny thy father, and refuse thy name. (shakespear)
Ik zal het ook niet meemaken en ben zeker dat niemand dat ooit zal doen! Hoe zou het ook kunnen?
|
|
|