Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet
Een meldpunt (liefst nog privaat georganiseerd) waar mensen anoniem getuigenis kunnen doen over hun gedwongen sluierdracht, zou dat al geen stap in de goede richting zijn?
Met die informatie kan dan weeral bekeken worden hoe we het best die dwang zo veel mogelijk uit de wereld kunnen helpen.
|
Dat lijkt me een stap in de goeie richting.
Ik ben tegen algemene kledingvoorschriften - of ze nu iets dwingen of iets verbieden.
Blijkbaar gaat het er bij sommigen niet in dat tegen een hoofddoekverbod zijn niet impliceert dat je voor hoofddoekdwang bent.
Als er al een rechtstreeks verband bestaat tussen schadelijk moslimfundamentalisme en het dragen van een hoofddoek (wat ik al durf betwijfelen - ik ken een aantal vrouwen die wel duidelijk moslim zijn, een hoofddoek dragen, maar niet 'schadelijk' zijn, ze leven gewoon hun leventje), dan ga je het schadelijk moslimfundamentalisme zeker niet oplossen door de hoofddoek te verbieden. Moslimfundamentalisme zit in het hoofd, niet in die hoofddoek.
Overigens: persoonlijk zou ik het tof vinden mochten alle KKK'ers standaard met een witte puntmuts oplopen. Dan zou ik ze tenminste herkennen als ik er eentje tegenkom, en die vakkundig kunnen mijden in mijn persoonlijke contacten, want eigenlijk heb ik daar weinig zin in.