Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Mensen toch... Het Vlaams Belang IS een verliezer! Het cordon werd NIET doorbroken en Vlaams Belang levert GEEN burgemeester! Dewinter had 10000 voorkeurstemmen minder dan Janssens.
Dat kan je toch bezwaarlijk de overwinning van de eeuw noemen? De winnaars van de verkiezingen zijn m.i. SP.a en CD&V-N-Va (waarbij ik de inbreng van deze laatste niet als doorslaggevende winst beschouw).
|
Het vlaams belang is zo goed als overal gestegen=terug een overwinning.
Antwerpen is niet het enige dat telt en ook daar zijn we licht vooruitgegaan.
De enige reden waarom patje janssens zoveel stemmen heeft behaald is door tal van redenen;1)De media natuurlijk.Ik heb en volg altijd in mate het mogelijke debatten en intervieuws enz.....En dan weet je het wel.
2)Doordat heel wat vld'ers en groenen op hem hebben gestemd en dat zullen ze niet blijven doen.
3)Uiteraard ook door heel wat allochtonen die op sp-a stemmen.
4)Zelfs al had fdw de meeste stemmen behaald dan nog zou hij geen burgemeester mogen worden zijn.Er is hier geen democratie.Integendeel,degene die de kiezer heeft afgestraft mag doodleuk terug meeregeren,zo gaat dat er hier aan toe en dan zeggen ze;het is de kiezer die beslist?
Naar mijn weten is het zo dat als de kiezer zoals nu de vld afstraft,zwaar afstraft zelfs er deze gewoonweg niet meer mogen bij zijn.