Los bericht bekijken
Oud 18 oktober 2006, 17:07   #7
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Welk probleem?
Heb jij al horden neo-nazi's door de straten zien trekken?
Moordend, brandstichtend en plunderend?
Dé grote frustratie van de politiek is net dat er bij die neo-nazi muziekfestivals nauwelijks sprake is van ordeverstoring. Mocht dat wel zo zijn, dan kon men ze heel gemakkelijk verbieden. Maar niet dus...
Als 100 000 man op 4 verdraagzaamheidsconcerten al voor weinig overlast zorgen, zullen een man en een (kaalgeschoren) paardenkop ook te verwaarlozen zijn. Ik woon niet ver van het Sportpaleis en ondervind weinig hinder van concerten die over de 150 000 man trekken.

Citaat:
En zullen we dan meteen ook extreem-linkse groupuscules maar verbieden? Die zijn er nl. ook en hun gedachtengoed ligt evengoed in de lijn van diegenen die verantwoordelijk zijn voor miljoenen doden (eliminatie van andersdenkenden, etnische zuiveringen of gewoon mensen laten kreperen voor de fun). Maar opnieuw: heb jij hen hier al plunderend en moordend door de straten zien opstappen? Bommen zien leggen? (allez, we vergeten even de CCC en de aardigheidjes die de jaarlijkse manifestatie van extreem-linksen aanrichten in Londen)
Freedom of speech. Mij kan het niet schelen of iemand een poster van Hitler, Stalin, Napoleon, Julius Ceasar, Britney Spears of Metallica boven zijn bed heeft hangen. Wie kan een mens het hebben van idolen verbieden in een tijd waar de idoolwedstrijden als paddestoelen uit de grond rijzen.

Citaat:
Ik heb het persoonlijk niet zo begrepen op alles wat zich beweegt in de riolen van het ideologisch-politieke landschap, maar heb het nog minder begrepen op het stilletjes afknagen van onze rechten en vrijheden. Ik ben opgegroeid in een tijd waar het ondenkbaar geacht werd dat journalisten, auteurs en zelfs individuele burgers bij de politie op het matje konden geroepen worden omwille van een artikeltje in een krant, tijdschrift of een uitspraak in het openbaar. Tegenwoordig "moet dit maar kunnen"; wie ertegen protesteert, bekent schuld.
Ik deel deze mening volkomen.

Citaat:
De kentering is al een tijdje ingezet: stukje bij beetje wordt de politiestaat een feit (kijk even bij onze Britse buren en je weet meteen hoe laat het is) en op een even sluipende manier worden andersdenkenden de mond gesnoerd. Dat er dan nog sukkels zijn die dit "toejuichen"... d�*t is nog wel het toppunt.
Tja, de arme sukkels weten niet beter.