Los bericht bekijken
Oud 21 oktober 2006, 01:21   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Mijn politieke standpunten

Ik krijg regelmatig de vraag of ik niet in de politiek zou willen gaan. Op zich heb ik weinig ambitie, daarom dat ik in K&K post, maar ik krijg stilaan wel meer en meer zin om inderdaad niet hier enkel vanachter mijn PC iets te willen doen aan onze kromgegroeide maatschappij.

Alleen heb ik weinig zin om op te komen voor 1 of andere partij bij verkiezingen. Op 1 of andere manier is er altijd wel één of meerdere punten in het programma waar ik het minder mee heb.

Zo stem ik bv wel op het VB, omdat ik als rechts Vlaams nationalist geen ander alternatief zie.

De programmapunten waar ik het echter niet mee eens zijn is:

- de katholieke houding. Ik ben misschien ook niet meteen een voorstander van het homohuwelijk, al hoeft het voor mij niet meteen afgeschaft te worden, maar deel niet de standpunten wat betreft abortus, euthanasie en de doodstraf.

Mijn standpunten zijn eerder:

- een streng, maar rechtvaardig rechtssysteem, dat eenvoudiger en sneller moet werken.
De straffen moeten in verhouding tot de overtreding, het misdrijf of de misdaad staan. Daarnaast zou de doodstraf terug ingevoerd moeten worden voor bepaalde delicten.

- een streng migrantiebeleid. Op dat punt blijft het aanpassen of opkrassen. Delinquenten die Belg zijn door naturalisatie, verliezen meteen hun Belgische nationaliteit en worden onmiddellijk teruggestuurd naar land van herkomst en indien wat weigert, naar om het even welk land dat nog een plaats voor hen wil reserveren. Daarnaast geldt een permantente ban uit België. Wie nog 1 keer voet op Belgische bodem zet, wordt nog 1 maal teruggestuurd. Dan nog eens terugkomen is de doodstraf.

- volledige vrije meningsuiting. Ieder heeft recht om zijn mening te uiten op de manier die hij/zij verkiest, behalve met fysiek geweld. Indien men de mening van een ander niet verdraagt, kan men hier verbaal weerwoord op bieden. Daarom zal de wet op racisme en discriminatie ook afgeschaft worden. De wet van het gezonde verstand zou moeten primeren op de wet van de willekeur, zoals men nu bezig is.
Laster een eerroof zullen enkel van toepassing zijn, als men kan aantonen dat men effectief nadeel ondervindt van bewust verspreidde leugens die dit tot doel hadden.
Deze maatregelen zullen al een pak juridische rompslomp verminderen.

- Ik pleit voor een seculiere staat. Godsdienstvrijheid moet behouden blijven, maar godsdiensten die de gelijkheid van man en vrouw niet herkennen, zullen wel streng door de overheid gecontroleerd worden en geen subsidies krijgen. Gebedshuizen mogen ook geen overlast veroorzaken. Met andere woorden: bv zowel de kerkklokken mogen niet te pas en te onpas te luid luiden, als dat moskeeën geen geluidsoverlast mogen veroorzaken, door imams die van hun minaret roepen. Indien dit het geval is, zal dat gebedshuis na 3 overtredingen moeten sluiten.
Vermits het onderwijs in Vlaanderen gemengd zal moeten zijn, zullen seminaries, of meisjesstudenten moeten aanvaarden, of op eigen kosten moeten werken. Hetzelfde geldt voor opleidingen tot imam of rabijn. Vermits deze beroepen niet M/V toegankelijk zijn, zullen ze ook niet officieel herkend worden en zullen deze zeker geen uitkering van de Belgische staat krijgen.

- het vormen van allochtone ghetto's moet tegengegaan worden. Er mogen niet meer dan 20% niet-Europese migranten wonen per wijk. In wijken waar dit aantal overschreden wordt, zal een totale vestigingsstop voor nieuwe migranten komen. Dit teneinde de integratiekansen te bevorderen, omdat migranten onderling in hun taal blijven spreken en onze voertaal en cultuur niet leren kennen.

- Illegalen zullen actief opgespoord en gerepatrieërd worden. Wie ze op niet gouvernementele wijze helpt, zal zwaar vervolgd worden.

- elke burger krijgt het recht om wapens te bezitten, alleen het dragen ervan en het bekomen van munitie zal aan regels onderhevig zijn. Zo wens ik het dragen ervan op de openbare weg als het voorrecht van erkende ordehandhavers te houden.

- de huidige abortuswet moet behouden blijven, al mag er in mijn ogen ook een uitzondering komen voor vrouwen wiens ongewenste zwangerschap pas na meer dan 12 weken ontdekt wordt.

- de huidige euthanasiewet moet uitgebreid worden, zodat iedereen die onnodig en zonder enige positieve vooruitzichten lijdt, kan geholpen worden. Daarnaast zou zelfmoordbegeleiding ook mogelijk moeten zijn.

- onze wereld is al overbevolkt en vergrijsd. Daarom zou ik het kindergeld afschaffen en investeren in pensioenen. Voor kinderen kiest men zelf, voor oud worden niet.

- contraceptie zou gratis ter beschikking moeten gesteld worden, vooral bij de lagere sociale klasse.

- het aantal auto's zou moeten beperkt worden. Daarom zou ik het Japans voorstel invoeren dat wie een auto wenst aan te kopen, naast een rijbewijs te halen, ook moeten kunnen aantonen dat hij een plaats heeft om die auto te kunnen zetten. Daarbij zou ik carpoolen aantrekkelijker maken en het openbaar vervoer gratis of toch veel goedkoper. Dit om het milieu te besparen.

Dat is nog maar een greep uit mijn voorstellen. Als er iemand nog weet, geef dan een seintje.