Ik geef alleen aan dat er nu een hongersnood aankomt in wat voorheen niet zo was.Dat die "voorheen" nu een periode was dat er blanken de organisatie deden van de landbouw is gewoon nu een historisch gegeven.
Op TomB's droogteverklaring.Ik zie hier in onze tuin een pomp staan, een stomme handpomp uit gietijzer, zo iets dat spot goedkoop is, en water vanop een bruikbare diepte kan oppompen.Dat we het hier niet echt doen heeft meer te maken met het open riool van brussel dat op 100m hiervandaan voorbij smurried.
Een blanke boer in zulke omgeving, op de vooravond van een droogte, zou die geen investering doen in een waterput, of wateopslag?Ik wel als ik het weet dat het eraan komt.
Wat wel een feit is is dat Zimbabwaanse boerderijen die oorspronkelijk gerund waren door de Blanke Hereboeren nu zowat allemaal geplunderd zijn.Niks bruikbaars meer te vinden. Heerlijk toch, die machtswissel.
Het resultaat is toch wel fraperend. "We besturen nu onszelf ,en we willen eten"