21 oktober 2006, 21:41
|
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Ik vind het frappant hoe velen, van welke strekking dan ook (linksen, rechtsen of de talrijkste groep: "averechtsen") het op dit forum voortdurend hebben over de onfeilbaarheid van hun "argumenten", het gebrek van "tegenargumenten" en het feit dat ze hun stelling al lang "bewezen" hebben.
Er is wel degelijk een gebrek aan tegenargumenten in deze discussie. U heeft er in elk geval nog geen enkele gelverd. Ik heb nergens gesteld dat ik gelijk heb of dat mijn stelling bewezen is.
Iemand die een beetje vertrouwd is met filosofie en dialectiek (hier bedoel ik dialectiek in de Platoonse zin, de kunst van het discussiëren) weet dat het vinden van goede argumenten meer zegt over de scherpzinnigheid van de forumdeelnemer dan over de juistheid van zijn stelling. Men kan prachtige argumenten vinden voor de meest absurde stellingen.
U omschrijft u zelf min of meer als een scherpzinnige filosoof die aanleg heeft voor dialectiek. Proficiat.
Of argumenten als "kleine kindjes", "chronische blindheid", "u woorden slaan gewoon nergens op" goede argumenten zijn, laat ik hierbij voor rekening van de neutrale lezer.
Indien u over de façade de inhoud niet kan lezen, dan is dat mijn probleem niet. Ik zal dergelijke termen in het vervolg proberen weg te laten voor uw gemak.
Mijn beste, u bent zelf over uw problemen begonnen, midden in een tekst over de islam. Dat vond ik zeer eerlijk van u. En natuurlijk heb ik, zoals iedereen, al problemen gehad. En natuurlijk heb ik, zoals iedereen, al de neiging gevoeld om daar iemand de schuld voor te geven. Ik verzet me echter tegen de tendens in onze samenleving om bepaalde groepen voor alle persoonlijke en sociale problemen verantwoordelijk te maken.
Waar ben ik over mijn problemen begonnen? Kan u dat misschien even kosteloos analyseren voor mij meneer de psycholoog?
Daar gaat men mijns inziens te kort door de bocht. Mag het nog van deze mening te ventileren?
Uiteraard. Ventileer wat je wil.
|
|
|
|