Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2006, 20:39   #119
abou Anis
Minister-President
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 4.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan Bekijk bericht
Beste PVDA-er,
  1. Jullie zijn op nationaal vlak nog steeds een partijtje van achter de komma en voor de SPA totaal ongevaarlijk. Waar je dan wel een beperkt succesje boekt is het vooral ondanks jullie programma en dankzij de persoonlijke inzet van jullie "dokters voor het volk". Van een doorbraak van het communisme is in Vlaanderen voorlopig geen sprake, gelukkig maar. Indien julie ooit echt succesvol zouden zijn voorspel ik jullie eveneens tegenkanting en boycotacties vanuit het ABVV...
  1. Niemand gewaagt van een "doorbraak van het communisme". Er zijn sommigen die dat als nieuw schrikbeeld proberen te hanteren, dat wel. Maar deze discussie ging niet over de PVDA. En voor de rest mag je Zelzate voor mijn part een "beperkt succesje" noemen hoor.
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door johan Bekijk bericht
  2. 50 000 leden werven is op zich geen onoverkomelijke probleem maar om een nieuwe vakbond op te richten is er nog een addertje onder het gras: om erkend te worden en dus deel te nemen aan het sociaal overleg moet je ook de steun krijgen van de bestaande vakbonden...De drie vakbonden willen er echt geen 4de concurrent meer bij. Een communistische vakbond is dus even utopisch als een nationalistische. Het zou ook jaren duren voor men een structuur kan opzetten die een gelijkaardige service kan bieden dan de bestaande vakbonden....
  3. Nogmaals, het gaat hier niet om het oprichten van een communistische vakbond. Geen enkele serieuze communist die daarover peinst. Waar het wel over ging dacht ik, was over het oprichten van een nationalistische. Ik opperde dat 50.000 leden vinden voor een nationalistische vakbond niet moeilijk kan zijn voor een zelfverklaarde "arbeiderspartij" met 20.000 leden en meer dan 800.000 kiezers waarvan het overgrote merendeel zijn neus vol heeft van de traditionele vakbonden.
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door johan Bekijk bericht
  4. Vele arbeiders met een goed en vast werk moeten zich ook de vraag stellen of het wel zinvol is om ongeveer 13 € per maand te betalen voor een vakbond die ze uiteindelijk niet nodig hebben... Enkel voor bouwvakkers is het voordelig om gesyndiceerd te zijn voor dagen waarop ze op "economisch" gezet worden...
  5. Aah, dus je pleit niet voor een nationalistische vakbond, maar voor het massaal uit de vakbond stappen van de werknemers. Maar waarom jaag je je dan zo op in punt 2 van je post?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden