Discussie: nmbs kloot rokers
Los bericht bekijken
Oud 29 september 2003, 21:56   #150
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
In België vervoeren ze fietsen zolang er plaatsen beschikbaar zijn, wat soms echt wel tegenvalt. In de meeste treinen van Luik naar Oostende zijn er dacht ik maar zes plaatsen... Naar De Panne valt het dan weer beter mee, daar rijdt er vaak een speciaal fietsvoertuig mee.
In de zomer (maar volgens mij nu nog steeds) rijdt er tussen Haarlem en Maastricht ook zo'n fietsrijtuig mee, omdat veel mensen gaan fietsen in Zuid-Limburg.
In een doorsnee intercitytreinstel (de 'Koploper') zijn er aan beide uiteinden 2 plaatsen om een fiets neer te zetten. Intercity's rijden altijd met minstens 2 treinstellen, dus zijn er normaal minstens 8 plaatsen. Maar het komt zelden voor dat ik daar een fiets zie staan. Het zal ook wel per traject verschillen.

Citaat:
Op sommige verbindingen zijn er echt wel te weinig plaatsen in de niet-rokersafdelingen, waardoor mensen verplicht zijn, om zich in de rokerscoupés te zetten. In de ochtend- of avondspits, bijvoorbeeld.
Inderdaad, de rokencoupés zijn meestal rustiger dan de niet-rokencoupés, ondanks het beperkte aanbod aan rokencoupés. Veel rokers houden er nl. niet van om tussen de andere rokers te gaan zitten.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden