Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de prijs voor CD's veel te hoog ligt. Zeker met de recente concurrentie van P2P netwerken moeten de platenbonzen toch eens gaan nadenken over de nieuwe economische situatie die is ontstaan en die niet zo snel zal verdwijnen. In de begindagen was een CD een luxeproduct, iets dat nieuw is kost veel geld en de mensen wilden er dat geld aan uitgeven maar blijkbaar heeft men niet door dat met de "recente" alternatieven de prijs van een CD echt wel de pan uit swingt. In plaats van een poging te doen om van het internet gebruik te maken om liedjes te verkopen tegen een redelijke prijs zit de platenindustrie gewoon stil en zit ze te zagen over de schande dat iedereen muziek kopieert. In de VS heeft 1 platenfirma(ik dacht dat het Sony was maar ik ben niet zeker) de prijs met 20% doen dalen, dat is geen spectaculair verschil maar het zal toch zeker zijn invloed hebben. Ik vraag me af waarom dat hier niet kan. Bovendien moeten de platenmaatschappijen er toch wat meer werk van maken om je bij een CD meer te bieden dan enkel de muziek die er op staat want die kun je tegenwoordig toch ergens gratis pikken.
Moesten de platenmaatschappijen wat minder kankeren op hun eigenlijke doelgroep en hun producten wat aantrekkelijker maken door een lagere prijs en een meerwaarde van het product zelf dan zouden we mijns inziens al heel wat verder staan.
|