Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2006, 09:42   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Zeker niet vergeten uw rekeningen goed te checken!

Na mijn verhuis moest ik terugtrekken van de watermaatschappij. Facturen (met melding "zal terugbetaald worden") waren ok, maar de betaling bleef achter. Na enkele dagen discussieren gingen ze toch terugbetalen. Terug contact moeten nemen na enkele weken voor herinnering. Eindelijk terugbetaald na drie maanden (gratis krediet).

De eindafrekening van Electrabel was keurig opgemaakt (bijna anderhalve maand na verhuis), alleen kreeg ik naar mijn gevoel zeer weinig terug. Na nazicht bleek de voor berekening gebruikte tellerstand veel hoger dan de tellerstand doorgegeven door mij en de nieuwe eigenaar. De fout lag zogezegd bij Nuon (waarnaar ik was overgeschakeld). Geld volledig teruggetrokken na enkele maanden (gratis krediet).

Nu heb ik ambras met Belgacom, die wel heel ver gaat in zijn "commerciële practijken". Uit de vanzelfsprekendheid van hun reacties onderstel ik dat de meeste mensen deze misbruiken zo, zo laten.

Natuurlijk zijn alle "foutjes" toevallig steeds in hun voordeel.
Id.

Er is nog een ander ernstig want systeem- probleem.

Onder de belangrijke aftrekpost "reeds betaalde fakturen" geeft electrabel bij de eindafrekening geen enkele referentie, noch van periode, noch van faktuurnummer. Het is met andere woorden totaal onmogelijk te controleren of ze bv de laatste voorafbetaling inderdaad ook afgetrokken
hebben.
Ik vind dat de verbruikersorganisaties eens naar dergelijke praktijken mogen kijken, die ik on-erstig noem.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden