Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2006, 22:44   #71
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Laag servicegehalte?????????
*veerle zit op haar paard**
Excuse me ik ging ervan uit dat ge die chichi madam ook hebt buitengekeken (vooroordelen he )
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Ik ben nooit te beroerd om klanten te helpen, ook al ergeren ze mateloos omdat ze vb geen nederlands kunnen, met handen en voeten leg ik het twintig keer uit met een smile ook al heb ik de indruk dat ze ondertussen in het turks bezig zijn mij uit te lachen. Ik plooi soms dezelfde t-shirt dertig keer op een dag. Veelal overhoop gehaald door klanten die onze letters niet kunnen lezen want ze snappen niet dat XS de kleinste maat is, ze kunnen zelfs XS niet lezen, dus doen ze alle maten open om te kunnen inbeelden wat er zou passen.
Ik wordt twintig keer op een dag op de hielen gereden door moeders met buggy's, maar sporadisch krijg ik een sorry of eender wat.
En toch blijven smilen he, ook al hebben ze net voor de 10de keer een pakje batterijen opengeprutst dat ik weer moet dichtplakken, of hebben ze een bol wol afgerold, een pak breinaalden opengeprutst om in de winkel zelf een proeflapje te kunnen breien: ah anders kan ik nie weet of dat is goede breistokken he. Blijven smilen bolletje de vuilbak in want dat kunnen we niet meer verkopen.
En dan durft u spreken van laag servicegehalte?
Winkelindeling: Ik heb daar zelf ook niet over te beslissen, en ook mijn cheffin, regiomanager, verkoopsleiders niet. Ik werk voor een hele grote keten, alle winkels zijn dezelfde: stangen om truien, broeken, deftige shirts op te hangen, en bakken om ondergoed en t-shirts in de plooien, of kousen/panty's in te leggen.
Het probleem stelt zich trouwens niet alleen bij ons, ook bij de kleinere chiquere winkels stelt zich dit probleem.

Voorts hoop ik dat u een job heeft waarbij uw klanten/minderen/meerderen u beter behandelen dat dat u de anderen blijkbaar behandeld.
Vergeef me als ik fout ben maar werkt u bij zo'n confex winkel vergelijkbaar met de krak? (ik probeer me een beeld te vormen van uw situatie) Ooit kwam ik in een aldi en ik snap niet dat die zaken nog klanten hebben. Ik dacht dat een supermarkt een supermarkt was maar bij zo'n zaken wordt de klant gewoon als vuil behandeld. Ik heb daar gewoon mijn aankopen achtergelaten vanwege de klantonvriendelijkheid. Roepen naar de klanten en zo! Schandalig!

Maar als ik zo uw post lees weet u best wat de problemen zijn van uw klanten waaruit ik moet besluiten dat het servicegehalte laag is in uw zaak. Ik geef u een voorbeeld : stel dat u een winkel hebt met veel gehandicapte klanten, gaat u dan slechtgezind zijn op de klanten omdat ze met hun rolstoel niet over de trappen geraken van uw winkel of laat u een ingang bouwen voor rolstoelklanten?

U zou eerder kwaad moeten zijn op de oen die bakken in uw zaak laat zetten dan degene die kijken wat er in bakken ligt.

ik ben zelfstandige en heb totaal geen contact met mijn klanten (ik ken mezelf)

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 25 oktober 2006 om 22:46.
Bazilfunk is offline