Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w
Iemand die leert relativeren maar op het einde toch nog even een steek onder de centuur durft geven  mooie retoriek  .
Al horen spreken van "opportuniteitskost"?
raar maar waar deze is veel hoger bij een manager dan bij een camionchauffeur...
Waarom?
Neen niet omdat hij meer waard is of omdat hij meer verdient...Maar omdat wat hij zou doen in de verloren tijd veel meer waard is dan die camionchauffeur.
Waarom verdienen aandeelhouders geld? Dat is niet meer dan normaal hoor... Dit snap ik echt niet!
Als de management beloond word is dat berekend hoor; wees gerust alles is bedacht en berekend in de corporate world wees gerust.
Ik begin bijna te denken dat de top van alle bedrijven incompetente dommerikken zijn...?
Wat met de mensen die een bedrijf zelf begonnen? Wat met de mensen die alles altijd zelf hebben moeten doen? Kortweg wat met alle begin van alle bedrijven? Allemaal domme zonen van rijken?
|
Er was ooit een tijd waarin de economie letterlijk op slavenarbeid gebaseerd was.
Vanuit de toen bestaande norm zal het ook gek geweest zijn om dit gegeven in vraag te stellen.
Het is pas als men de norm zelf in vraag durft te stellen dat men kan inzien dat iets verdient om behouden of verworpen te worden.
Slaven hadden geen rechten, de eigenaar kon zelfs letterlijk beschikken over het lijf en het leven van de slaaf.
Als we terug stilaan in die richting opschuiven, lijkt dit me sowieso een te bestrijden evolutie, ongeacht de uitleg die eraan gegeven wordt of wat het mechanisme erachter is.
Als het systeem fout is, moet het systeem veranderen.
Het heeft dan ook weinig belang welke uitleg je eraan geeft.
Het lijkt me belangrijker de vraag te stellen of de evolutie goed of slecht is en hier dan een gepaste reactie op te geven.