Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Maar dan moeten alle extra legale voordelen die tijdens de loopbaan verkregen worden in de privé eveneens aan ambtenaren gegeven worden. Ik denk bvb aan de 30% korting bij aankoop van een Volvo voor de mensen die bij Volvo werken. Dat hebben ambtenaren ook niet. En laten we niet vergeten hoeveel mensen nog enkele uurtjes bij hun baas in het zwart werken en die netto in de zak terechtkomen. Een ambtenaar zal bij zijn baas dat niet moeten doen m'n gedacht. Een ambtenaar heeft ook geen extra legaal pensioen die grotendeels gespijsd wordt door zijn baas. Nee hij krijgt dat zogezegd uitgesteld loon waar hij nog een pak belastingen op moet betalen omdat hij niet meer actief is maar met pensioen.
|
Iemand die bij Volvo aan den band staat, moet dan ook werken... (en ik weet waarover ik klap want ik heb in productieomgevingen rondgelopen en in de ambtenarij... (en op meer dan 1 site... )
Een ambtenaar is bovendien om 5 uur thuis, of als m in ploegen werkt, heeft hij de hele namiddag nog, ... Kan overal gaan bijklussen, verzekeringskes verkopen, etc... Als die langer dan zijn 8 uurkes werkt is het nen dommen kloot of spaart m voor overuren om extra verlof te hebben.
Toen ik ambtenaar was in mijn jonge jaren had ik gerust in bijberoep wat kunnen bijklussen, een jaar later was dat al gedaan, Om 8 uur in t fabriek in de Vloanders of de Limburg staan, daar minimum een uur of 8 blijven en dan terug een uur in den auto terug naar huis, onderweg soms nog eens stoppen om ergens onderdelen op te vissen of 's avonds nog naar ne meeting in brussel. een doorsnee arbeidsdag was dan ook minstens 10 uur, en kon makkelijk uitlopen tot 12 uur.
Dat doet ge uw eigen aan hé, maar ja, als ge jong zijt en ge krijgt een schoon voituur onder uw gat gestampt, ne laptop, GSM, en meer betaald dan als ambtenaar, dan moet ik nie lang nadenken. Maar natuurlijk verwacht ik dan ook geen comentaar alla , "bij de volvo krijgen ze 30 % op nen auto" Ja, ga dan bij de volvo werken hé, gaat ook aan den band staan, of op een andere plaats waar de stress en verantwoordelijkheid een stukske hoger liggen.
by the way, ge krijgt die 30 % alleen op nen Volvo hé, ge moet dus al volvo geld verdienen om er eenen te kunnen kopen.