Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Voor mij mogen ze die gasten dan ook na hun eerste snelheidsovertreding dan ook verplichten om de rest van hun leven met een slimme gaspedaal te moeten rijden.
|
Dat is nu ook wat overdreven. Niet zozeer omwille van het slimme gaspedaal op zich, maar omwille van de kostprijs waartoe je mensen verplicht.
Je hoeft geen hardrijder te zijn om een snelheidsovertreding te begaan. Er zijn genoeg mensen die zich doorgaans aan de regels houden, maar dan toch eens geflitst worden op een moment dat ze iets te snel rijden.
Mij ga je ook zelden een snelheidsovertreding zien begaan, maar het gebeurd wel eens dat ik die zone 30 te laat had opgemerkt, of dat ik opeens 130 rij op de autostrade, of 80 ipv 70 op de weg naar 't werk. Zo zijn er veel mensen, en die hoeven niet meteen bij de eerste keer zo'n dure straf te krijgen. Dat is buiten proportie.
Het moet ook haalbaar zijn voor mensen die het niet zo breed hebben. De boetes zijn enorm duur. Eén klein foutje kan serieuze gevolgen hebben voor de portemonnee. Drijf de kostprijs voor een verkeersovertreding nog wat op, en je zult voor financiële drama's zorgen. Dat is zeker buiten proportie.