Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2006, 16:17   #293
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Jij beslist te gaan jagen:
Je hond ruikt het spoor van een haas; het dier voelt dat het achtervolgd wordt en beslist te gaan liggen (=natuurlijke afweer) je hond gaat rats naast het dier maar jij loopt er recht op af; het dier komt recht te staan uit pure instinct. Het weet niet wat doen en beslist dus te gaan lopen dan heeft het zeker nog een kans (hazen kunnen veel rapper lopen dan honden) het zet aan met alle kracht uit zijn lichaam eenmaal op een goeie afstand van jou begint het heel blij te worden want het voelt dat het geslaagd is in wat het wou berijken nl weglopen.
Plots een KNAL een oorverdovend lawaai en een stekend gevoel in zijn rechterbeen; de haas maakt een koprol en blijft liggen; bang, koud en in volle pijn. Plots staat er voor hem een enorm dier, je hond, deze neemt de haas in zijn muil maar zorgt er goed voor dat de haas niet sterft (een hond net zoals een kat hebben het instinct om met hun prooi te spelen).
Jij roept je hond terug hij komt met de haas naar jou jij pakt het dier en slaat zijn kop in om het "de genadeslag te geven".
Voldaan keer jij naar huis!

Nog een verhaaltje nodig?
Allé en dan mij verwijten dat ik dramatisch ben. Ik zou zelf de genadeslag geven. Volwassen hond die met z'n prooi speelt? Nog nooit van gehoord. Misschien niet voldoende geleerd om te doden, dat kan wel. Uiteraard kan ik me uw verhaaltje goed inbeelden en stemt ze soms overeen met de realiteit, maar desalniettemin heeft de haas een leven gehad en heeft zijn dood niet langer dan een dag in beslag genomen. In de bio-industrie ligt dat anders. Ik wil er echt niet meer over lullen. Als jij het wil opnemen voor die mannen dan doe je maar. Je zal niet in de smaak vallen van goedaardige mensen. Misschien meteen het pleidooi opnemen voor de dieren in laboratria. Uwe shampoo moet toch op alle mogelijke manieren getest worden voor u hem gebruik?: Shampoo in ogen, shampoo slikken, Shampoo in wonde, Shampoo op huid,...

De objectiviteit van een persoon die zich objectief durft noemen is automatisch subjectief; zeer moeilijk te verstaan ik weet het.
maar blij te horen dat zelf jij kan inzien dat je niet perfect bent en dus eigenlijk je degout tegenover mensen hoogst waarschijnlijk verkeerd geaard kan zijn!
Alles is relatief? Is dat je conclusie? Dan kan je best meteen ophouden met nog woorden te gebruiken, want verreweg alle woorden zijn vatbaar voor een subjectieve interpretatie.

baby alles kan je zeggen is een prooit en jawel hoor het verstand van de kleine olifant is nog niet genoeg gegroeid opdat hij zou weten dat hij het niet mag doen dus op dat ogenblik is de krokodil slimmer.

Is inderdaad waar dat je veel voorbeeldjes kan aanhalen maar het is zeker zo dat de fittest (en neen dat is niet omdat hij drie keer per week naar de gym gaat) wint in de natuur. Inderdaad het kan hen niet schelen want hun verstand staat puur op "overleven" mensen kunnen deze knop ook indraaien...
Survival of the fittest is niet gelijk aan overleven van de meest systematische sadist. Ik kan Mike Tyson makkelijk omleggen met een AK-47. Wie niet sterk is moet slim zijn? Right. Hersenmassa primeert even makkelijk als spieren.

Ik dacht alleen dat u een bende wilden aan het verheerlijken waart omdat ze zo dicht bij de natuur waren etc.
Ik dacht ook dat u deze wilden als het perfecte voorbeeld van een perfecte samenleving zag.
Ik concludeerde daaruit dat u deze mensen toch wel als rolmodel had en dus dat u misschien eens uw ogen moest openen!
Ze waren verre van perfect, maar stonden in mijn ogen het dichtst bij de menselijke waardigheid. Plaats op de wereld niet overschatten.

Daar heb je heel waarschijnlijk wel gelijk in!
Maar vlees eten is onze natuur...
Heb ik nooit ontkent. Gaat mij enkel om hoeveelheden en methodes die eraan gekoppeld zijn.
MARE is offline   Met citaat antwoorden