Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Er zijn meer verborgen camera's dan je denkt.
Er zijn zelfs voertuigen van de politie die je snelheid kunnen nakijken terwijl jij ze voorbij rijd. zonder dat deze je moeten doen stoppen.
En de rede waarom die dingen verboden zijn is juist omdat ze een gevaarlijk rijgedrag veroorzaken.
Je rijd tegen 100 op een plaats waar je maar 50 mag, dat ding begint te piepen en jij gaat in de remmen. Heel leuk, maar je achterligger heeft zo geen ding en wist dus niet dat er een radar stond en knalt gewoon bij jou achterop, tegen 100km per uur. Gevolg, een paar uur werk voor de dichtsbijzijnde spoedafdeling en een paar mensen die het tegen de achterblijvers mogen gaan uitleggen.
Maar ja, ik weet het wel, jou zal dat niet overkomen want jij kan wel veilig snel rijden en jij weet wel wat je kan en niet kan met je auto.
Dat die andere die ook snel willen rijden, maar eens eerst leren rijden.
Jij bent wel snel met de auto, maar toch voorzichtig en veilig.
Jij rijd alleen snel daar waar het veilig kan.
Het is alleen zo verdomd triestig dat er al zoveel van deze mensen toch op het kerkhof liggen en dat er nog meer van hunslachtoffers op liggen dan van hen zelf.
Maar ja, die andere dat ben jij niet, jou zal dat niet overkomen.
Wacht tot je zelf je eigen kinderen naar het kerkhof mag begeleiden door de schuld van een rallypiloot op de openbare weg.
We zullen dan nog eens praten.
Of tot ze jou komen zeggen dat je kind de rest van zijn/haar leven in een rolstoel zal moeten doorbrengen.
|
En toch lijkt het dus wel of ze het alleenrecht hebben op het portretrecht. Alleen zij mogen je gadeslaan en controleren en jij zelf mag dat dus niet weten dat ze er mee bezig zijn.
Je moet dat dus maar aanvaarden, basta.
Alez ik denk wel dat als er een onderzoek naar je loopt, je toch wel enige rechten hebt om daar van op de hoogte te zijn. Zoniet kunnen ze evengoed uw telefoon aftappen, uw internet gedrag, uw brieven openen in de post en uw rekeningen nagaan zonder dat je van toeten noch blazen wat weet. (niet dat ze het niet doen natuurlijk)
En waarom zou je met een anti radar een roekeloze chauffeur zijn en zonder een goede chauffeur?
Er zijn ik weet niet hoeveel vaste flitsen, die staan zelfs dikwijls al ingesteld op je gps in de wagen en dat mag.
Heus ik begrijp niet waarom het niet mag en het lijkt me enkel te doen om de kassa niet gevaar te brengen. De rest doet niet terzake.