Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2006, 22:24   #243
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
In Nederland bestaat geen rechtspersoonlijkheid, ik woon daar dus ik zal het waarschijnlijk wel beter weten als jij. Mensen staken niet zomaar dus de woede die daaruit voortvloeit is in de eerste plaats de schuld van de aandeelhouders en de werkgevers die moesten er geen vakbonden zijn iedereen tegen 1 euro per uur zouden laten werken.
In Nederland weet ik het zeker dat de vakbond geen overheidstaken op zich neemt zoals het uitbetalen van werkloosheidsvergoedingen, zoals in België gebeurd. Maar in Duitsland als in het Verenigd Koninkrijk hebben de vakbonden weldegelijk een rechtspersoonlijkheid.

Citaat:
Er moeten geen dwangsommen gelegd worden aan stakende arbeiders. Niemand staakt voor zijn plezier dus staken dient dan ook niet beboet te worden. Winst maken ja, maar niet ten koste van de mensen!!!!!
Ik geef je hierin gelijk maar zolang als de vakbond geen rechtpersoonlijkheid aanneemt, zal de gewone staker voor de boel moeten opdraaien. En dit terwijl de avkbond eigenlijk de stakers zou moeten beschermen. Het Vlaams Belang klaagt dat terecht aan vind ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden