Discussie: Enkele fijne moppen
Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2003, 07:01   #31
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Een dokter gaat golf spelen met zijn vriend en zijn advocaat.
De hele dag zit die vriend vragen te stellen aan de dokter over hoe hij op de bal moet slaan zonder zich zeer te doen, over zijn tenniselleboog, over de pijn in zijn lever, over zijn vrouw die migraine heeft etc.
18 holes later, gaat de vriend naar huis en zitten de dokter en de advocaat een pintje te drinken. De dokter zucht eens diep en zegt tegen de advocaat. Dat heeft nu eens mijn hele dag verneukt zie, dan is het eens week end en dan loopt die kerel mij de hele dag beroepsmatige vragen te stellen. Ik zou hem een factuur voor honderd dollar moeten sturen. Wat denkt ge, zou ik het doen. De advocaat grinnikt en zegt: Da's zeker dat, voor uw goede raad moet ge een factuur sturen.
De volgende dag zit de dokter zijn factuur te schrijven voor honderd dollar en wordt er aangebeld voor een levering. "Ge zijt juist op tijd zie kerel, ik heb hier een factuur die ge per express moet afleveren." Hij geeft zijn factuur af aan het kereltje en neemt zijn levering in ontvangst. In zijn nopjes over de honderd dollar die hij gaat ontvangen opent hij de pas afgeleverde envelope, die een factuur van 200 dollar van de advocaat bevat.