Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro
Ik rijd aan schoolpoorten als er school is 50 per uur.30 per uur is gewoonweg belachelijk en zelfs 99% van de ouders zelf rijden er 50 per uur als ze achter hun kinderen komen.
Ik ken een oudere persoon die tegen 50 per uur en op een baan van 50 per uur een meiske van 9J omver heeft gereden en haar moeder reed er ook bij.Tjiens,dienen mens heeft zich dus aan z'n snelheid gehouden en toch rijdt deze een persoon omver + deze niet had gedronken ,geen drugs ect.....
Jij denk alleen maar dat er ongevallen gebeuren door mensen die wat te snel rijden,welnu beste,je zou nog raar opkijken hoeveel ongevallen er gebeuren door niet te snel te rijden maar daar zwijg je natuurlijk vlug ove romdat het niet in uw kraam past.
Dat snotapen met 3-4 man naast elkaar rijden op de weg dat mag allemaal en dan verschieten ze dat ze omver worden gereden.Of zonder licht rijden wat je dikwijls tegen komt zelfs.Of mee hun scooter tussen je wagen komen gereden of uit een zijstraat voor je neus komen gestoven?
Of fietsers die denken dat ze overal voorrang hebben en gewoonweg zelfs oversteken zonder te kijken.
Kan gerust nog een tijdje verder gaan zenne,geen probleem.Dit zijn allemaal zaken waar ik mensen zoals u nooit of nauwelijks iets over hoor zeggen maarja,ne velo kan geen autobestuurder omver rijden natuurlijk.Het is altijd de automobilist z'n fout als er wat gebeurt en ge weet altijd wel iets om het op ons te steken.
|
Moet jij de straf hebben die mij zoon heeft gekregen omdat ik hem met zijn vrienden naast elkaar heb zien rijden en omdat zijn achterlicht niet voldoende zichbaar was van het vuil dat er op hing.
Veiligheid begint idd bij iedere weggebruiker zelf.
En er zijn idd een hele hoop jongeren dit zich even goed aan de verkeersregels houden als hun oudere voorbeelden.
Dus in tegenstelling tot wat JIJ beweerd, weet ik heel goed dat er ongelukken gebeuren door de schuld van fietsers en voetgangers zelf.
Maar een kind dat door een auto word opgeschept tegen 30 heeft veel minder verwondingen dat als die zelfde auto 60 rijd.
Vaak kan een auto zelfs op tijd stoppen als het 30 rijd en niet als hij 50 rijd.
En tegen een aangepaste snelheid rijden is enkel een kwestie van gewoonte en niets anders.
En als je het toch wil weten, ja volgens de wet is idd iedere auto die een kind aanrijd steeds in fout, want elke auto moet kunnen stoppen voor iedere voorzienbare hindernis.
Dus je mag blij zijn dat je aan een school nog 30 mag en binnen de bebouwde kom nog 50.
Want tot eind jaren 80 was ieder gemotorizeerd voertuig binnen een bebouwde kom nog verplicht om achter een voetganger met een rode vlag te rijden. Die wet is pas eind jaren 80 afgevoerd.