Los bericht bekijken
Oud 28 oktober 2006, 18:25   #1
Anonymous

Standaard Dank u wel mijnheer Hitler

Toen de oorlog in Libanon uitbrak afgelopen zomer toen realiseerde ik me dat wij in Europa eigenlijk Adolf Hitler een beetje dankbaar moeten zijn. Het verschil tussen hoe Amerika en Europa verschillend tegen de crisis aankeken was opmerkelijk, de Amerikanen steunden alles wat de Israelis doen onvoorwaardelijk, en Europa (of iig Europese landen) waren een stuk kritischer, bijvoorbeeld tegenover het bombarderen van infrastructuur en burgerdoelen. Ik realiseerde mij toen dat de Amerikanen eigenlijk totaal onder Joodse controle staan en eigenlijk geen eigen stem hebben, al denken ze dat natuurlijk wel. Tevens realiserde ik mij dat wij, in Europa, wel een eigen stem hebben omdat wij 'vrij' zijn van de Joodse invloed omdat meneer Hitler in de WWII alle Joden (of iig het overgrote deel) heeft vermoord.

Nu heb ik zelf niets tegen Joden, maar ik vond dit contrast toch wel schrijnend. Stiekem ben ik dus meneer Hitler dankbaar, ook al ben ik het niet eens met zijn ideologie. Stiekem ben ik dankbaar dat wij hier niet bestuurd worden door een onzichtbare hand van een vreemde mogenheid, die niet altijd onze belangen dient maar dat van de Joden.