Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2006, 13:11   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Verbod op dubbele nationaliteit afgeschaft

Citaat:
De ministerraad heeft vrijdag het verbod op de dubbele nationaliteit afgeschaft. Nu kunnen Belgen die een andere nationaliteit aannemen, geen Belg meer blijven, en dat zal in de toekomst veranderen. De nieuwe regeling kan bijvoorbeeld nuttig zijn voor Belgen die in het buitenland werken en voor hun job de nationaliteit van dat land moeten aannemen.

VRT-nieuws

Integratie op zijn best!

VERBOD (? tiens tiens) op dubbel nationaliteit afgeschaft!

I am a little bit in the war.... liep het hier al niet over van mensen (marokkanen / turken) met dubbele nationaliteit? Dit waren dus "belgen" die de wet overtraden?
OK, ik snap dat ze geen keuze hadden volgens de wetten in hun eigen land, eenmaal marokkaan/turk, altijd marokkaan/turk. Maar de hier geboren KINDEREN hoefden toch geen Marokkaan of Turk te worden? Ze MOESTEN niet worden aangegeven aan de moederland ambassade om ze eeuwigdurend Turk en Marokkaan te laten blijven, toch?

In plaats van de wet te behouden en de Immigranten hier voor de keuze te stellen, past men toch gewoon de wet aan: HET MAG NU!

Een positief feit natuurlijk als Mieke door een azielige zoeker wordt verleid tot het huwelijk: ze mag buiten Belgische ook ZIJN nationaliteit aannemen vanaf nu.....
Alhoewel: zou dat de bedoeling zijn?

Enfin, ik mag dus nu emigreren naar vb. Nieuw Zeeland en daar de Britse (geloof ik toch) nationaliteit POGEN te verkrijgen, zonder dat ik Belg-af ben! Is dat niet leuk?

Of zou men het hebben toegestaan omdat er alras de vraag zal rijzen: "Sire waar zijn de Belgen?"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2006 om 13:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden