Er zijn wel studies die aantonen dat suv en terreinwagens de zwakke weggebruiker zwaarder kwetst en met de dood tot gevolg dan andere auto's. Daar hoeft men geen wetenschappelijk onderzoek of dergelijke te verrichten, dat is gewoon logisch. En... Als je het wil weten kan je het ook te weten komen, net als ik. Maar dat wil je waarschijnlijk niet omdat je je verantwoordelijkheid niet wil opnemen.
Moet dat dodencijfer nog veel hoger liggen nog ook voordat je er van overtuigd bent. Eén dode op de weg is er één te veel , zou je normaal gezien denken. Als het er maar een stuk of twintig zijn is dat de moeite niet, zeker.
Je zou het zelf eens moeten meemaken een voetganger aanrijden die zwaar gewond of dood is. Al rij je misschien nog veilig, een kleine onoplettendheid is vlug gebeurd.
Een super argument. Wel de auto is de grootste oorzaak van de opwarming van de aarde, elke gram minder co2 is goed
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
SUV's zijn dan ook geen terreinwagens; los daarvan slaagt dat argument nergens op. Dat het niet nodig is, maakt nog niet dat het niet mag; je moeit je daar met zaken die je niet aangaan.
En dat die verwondingen en doden effectief veel hoger liggen, wil ik wel eens graag bevestigd zijn in een studie. Ongetwijfeld heb je het dan over aanrijdingen bij minder dan pakweg 50 per uur?
Het blijft anders nog steeds wachten op dat ene super argument tegen terreinwagens en SUV's, die jullie gelijk aantoont...
|