Citaat:
Dus volgens u is de huidige decadente toestand van de wereld niet de schuld van links? Het is niet de schuld van links dat de waarden en normen verwaterd zijn? Het is niet de schuld van links dat mensen individualistischer zijn geworden? Wie is er dan wel de schuld van? Gebruik eens een argument in de plaats van inhoudsloze beledigingen te spuien!
Wat betreft de relatie tussen onwetendheid en racisme, wil ik de volgende annekdote toevoegen :
Mijn toekomstige schoonbroer maakt regelmatig negatieve opmerkingen over "de bruine jongens", waarmee hij naar jonge moslims verwijst. Zijn vrouw stoorde zich lange tijd daaraan en zei vaak tegen hem dat hij daar moest ophouden. Zij snapte niet hoe hij zo'n dingen kon zeggen.
De vrouw in kwestie werkt in een grote kledingketen. Enkele maanden geleden werd ze in een andere franchise geplaatst. Bij de vorige franchise kwamen zelden moslims langs, terwijl bij de huidige franchise een aanzienlijk percentage moslimklanten zit. Raad eens wie nu het meest opmerkingen maakt over "de bruine jongens"?
De reden waarom deze vrouw nu plots zelf begon te klagen, ligt aan het feit dat ze tevoren amper contact had met moslims en dus niet wist waarover ze sprak. Na met meer diefstal, klanten die in een broek plassen en deze gewoon terughangen, wanorde en nog meer van dat geconfronteerd te worden op de plaats waar ze vandaag werkt, weet ze wel beter. Haar anti-racisme was dus veroorzaakt voor ontwetendheid.
Nu is dit maar één annekdote, maar ik hoor constant dit soort verhalen. Ik kan niet op één hand tellen hoe vaak ik uitspraken heb gehoord als "ik ben nooit een racist geweest, maar ze [moslimjongeren] maken je er gewoon één".
Het is verbazend hoe intollerant en onwetend de meeste linksen zijn, terwijl zij net degenen zijn die rechts daarvan beschuldigen
|
Dat gij en uw verwanten racisten zijn moet ge niet vergoelijken met een domme annekdote. Ik heb trouwens zelf vroeger ook in de C&A in de nieuwstraat gewerkt als student tijdens de soldes, dus bespaar mij uw annekdotes.
Wat betreft de schuld van links hoef ik niets te bewijzen. Gij zijt gewoon ne conservatieve reactionair dat naar het Vlaaderen van de jaren '50 terug wil, ik bedank daarvoor.
Ik heb overigens niks tegen rechts, ik geloof in een goede balans tussen gematigd links en -rechts.