Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk
De fouten zijn erkent. Vlaamse collaborateurs waren fout. De koning van belgie op dat moment was ook fout. Waarom vraag je dan de fouten van anderen te erkennen. Ik vind het wel een beetje hopeloos om te stellen dat er niemand was om die ozo arme foute vlamingetjes op het juiste pad te houden? Hadden ze in die tijd niet zoiets als ouders? Waarom zijn er dan zo velen die wel het onderscheid tussen goed en kwaad konden maken? De dag vandaag wordt men ook zelf voor zijn fouten aangerekend of moeten we nu plots beginnen te zagen op koning hassan als één van zijn onderdanen hier een fout maakt? Ahja want ze zijn niet zelf verantwoordelijk.
Een collaborateur wist net als een vlaams belanger nu waar ie voor staat. Ook in het heden zijn er nog steeds mensen die kiezen foor het kwaad dus wat kom jij nu eigenlijk zeiken over de fouten van anderen?
|
Wijsneus, kan je mij eens vertellen voor wie ik moet kiezen.
Ik heb honger en al een paar dagen geen eten gekregen, want het verzet heeft het opgeblazen.
Ik zit in een land waar de laatste aanwezige politieke leiders zich aansluiten bij de bezetter.
Ik zit in een land waar de Geesteleijke leiders zeggen dat wat de bezetters doen juist en goed is.
Ik zit in een land waarvan de politieke leiders zijn gaan lopen.
Ik zit in een land waarvan de hoogste militaire leiding is gaan lopen en de overgebleven militaire leiding met de bezetter mee doet.
Ik zit in een land waar alles is stuk geschoten en waar ik alle dagen moet zoeken achter eten en drinken.
Ik zit in een land dat al jaren in oorlog is en dat word bezet door de grootste militaire macht van de wereld.
Wel wijsneus, zeg mij met wie moet ik mee doen, met de bezetter die mij eten en drinken geeft, of met mijn gevluchte politieke leiders die het eten van mijn volk en mijn gezin opblaast en die telkens de bezetter iets heeft hersteld het terug laten vernielen door het verzet.
Wel wijsneus, geef jij mij eens antwoord, want ik weet het niet.
Maar ik heb wel honger en ik word wel door de nog aanwezige politieke en gestelijke leiders aangespoord om met de bezetter mee te doen.
Zeg jij het nu eens wijsneus.